Ders Bilgileri
|
|
Dersi Veren Birim |
|
İlahiyat |
Dersin Düzeyi |
|
Lisans |
Ders Koordinatörü |
|
DOÇ. DR. MEHMET AYDIN |
Dersi Alan Birimler |
|
İlahiyat |
Dersin Amacı |
|
Öğrencinin, Çağdaş İslam Düşünürlerini tanıyarak onların fikir dünyasını görmesi, hangi düşünceleri niçin ve nasıl savunduklarını düşünürlerin kendi hayat hikâyelerinden ve kaynaklarından takip etme imkânını bulması; bu düşünürlere ve fikirlere düşünce tarihi açısından bakarak yer yer eleştirel yaklaşma huyunu geliştirmesi; onların olumlu ve etkin fikirlerini iyi tartarak günümüze taşıma yollarını düşünmesi; onların Kur'an'a, Sünnete, Tasavvufa, Fıkha ve siyasete yaklaşım tarzlarını ve yöntemlerini irdelemesi; özellikle içtihat, kadın sorunu, din-siyaset, din-ekonomi, din-barış, din-savaş, din ve sekülerleşme, din-bilim, din-ahlak, din-gelenek ve gelecek gibi konularda bu çağdaş düşünürlerin görüşlerini açığa çıkartılması böylece bazı çağdaş problemleri çözmede onlardan yararlanmanın yollarının gösterilmesi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
|
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
|
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
1. Karadaş, Cağfer, Çağdaş İslam Düşünürleri, İstanbul 2007. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
|
Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
|
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
mehmetaydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
|
Serbest |
Staj Durumu |
|
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
