DERS ADI

: PROFESYONEL GELİŞİM SEMİNERLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBA 4003 PROFESYONEL GELİŞİM SEMİNERLERİ SEÇMELİ 0 0 2 2

Dersi Veren Birim

İşletme Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NAZİF MANDACI

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
İşletme (İngilizce)
İktisat (İngilizce)
Turizm İşletmeciliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı sektörlerdeki kariyer fırsatlarını ve kendi yetkinliklerine uygun alanları tanımlamak
2   Kısa ve uzun vadeli kariyer hedeflerini somut adımlara dönüştürmek üzere hangi yumuşak becerileri geliştirmek, hangi sertifikaları almak, hangi stajlara yönelmek gerektiği konusunda karar verebilmek
3   İşletme, finans, iktisat, turzim, lojistik, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında güncel dinamikleri yorumlayabilmek
4   CV hazırlama ve mülakat teknikleri konusunda bilgilenmek
5   Şirket kültürlerini ve iş etiği kurallarını ayırt edebilmek ve tanımlayabilmek
6   Kriz yöneitimi, takım çalışması ve liderlik gibi yumuşak becerileri konuk konuşmacı örnekleriyle ilişkilendirebilmek
7   Dışarıda kalan sektörlerle nasıl işbirliği ve sinerji geliştireceğini anlamak
8   Fakültedeki teorik derslerin sektörel karşılıkları hakkında fikir geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. HAFTA SEMİNER
2 2. HAFTA SEMİNER
3 3. HAFTA SEMİNER
4 4. HAFTA SEMİNER
5 5. HAFTA SEMİNER
6 6. HAFTA SEMİNER
7 7. HAFTA SEMİNER
8 8. HAFTA SEMİNER
9 9. HAFTA SEMİNER
10 10. HAFTA SEMİNER
11 11. HAFTA SEMİNER
12 12. HAFTA SEMİNER
13 13. HAFTA SEMİNER
14 14. HAFTA SEMİNER

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Aktif dinleme ve sorgulama: Öğrencilerin seminerlerde ilgili konuları etkin bir biçimde öğrenmesi amacıyla sunma dair tartışmalara aktif katılımlarının sağlanması

2. Yansıma raporları: Öğrencilere seminerde işlenen konulardaki anafikir hakkında kısa bir özet hazırlatılması

3. Vaka çalışmaları: Öğrencilere belirli vaka üzerinden ulaşılmasını hedefleye içeriklere göre seminer-sunumlar hazırlanması

4. Role play: Sunum yapanların rol üstlendiği sunumlar - örneğin işe giriş mülakatları- düzenlenmesi

5. Oyunlaştırma: Öğrencilerin dolaylı yoldan basitçe süreçlerin mantığını anladıkları basit oyunların tasarlanması

6. Ter yüz sınıf: Konuşmacıların seminerden önce gönderdiği kısa videonun öğrencilerle paylaşılması ve seminerin önceden kurgulanmış bir tartışma üzerinden başlatılması

7. Sanal şirket gezileri: Öğrencilerin zoom gibi programlar yardımıyla şirketlerin departmanlarını gezmeleri

8. Mentimeter programları: Aktif oylama ya da aktif anket programlarının seminerlerde kullanılması

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Proje Ödevi 8 1 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1234334
ÖK.2334534
ÖK.3233
ÖK.433445
ÖK.554321
ÖK.643534
ÖK.734311
ÖK.833344