Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fizik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MUHAMMED DENİZ |
Dersi Alan Birimler |
Fizik |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı kuantum mekaniğinin temel ilkelerini ve Schrödinger denklemi çözüm yöntem ve teknikleri, dalga fonksiyonunun anlamı ve istatistiksel yorumu, belirsizlik ilkesi, kararlı ve kararlı olmayan durumlar, işlemci, özdeğer ve özfonksiyon, çözümlerin zaman evrimi, ilgili olasılıklar, beklenen değerler, ölçümlerin anlamı ve önemi, belirsizlik ilkesi gibi kavramları anlamaktır. Açısal momentum, spin gibi kavramları kuantum mekaniksel açıdan yorumlanarak, kuantum sistemlerin toplam açısal momentumu tartışılacaktır. Ayrıca farklı potansiyeller altında basit kuantum mekaniksel problemleri çözümlemede gerekli alt yapıyı oluşturarak öğrencilerin deneyim kazanmaları hedeflenmektedir. Bu derste öğrenilen materyal ve beceriler, sonraki kuantum mekaniği derslerinin temelini oluştururur. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Text Book: Intoduction to Quantum Mechanics, David J. Griffiths, Pearson, 2005 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Anlatım Yöntemi |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1) Öğrencilerin ara sınavları dönem içi başarıları olarak alınır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
muhammed.deniz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 13:00-14:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|