DERS ADI

: Müzik ve Felsefe

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 5017 Müzik ve Felsefe SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YONCA ALPAY ADIGÜZEL

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Müzik ve Felsefi Düşünceyi Birleştirmek, Estetik Güzellik kavramları ile tanışma, Müzik ve Felsefenin ilişkisini tanımak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etik Ahlak ve Müzik eğitimi arasındaki bağlanıtıyı kurar.
2   İnsan nedir ve insanın gelişiminde müziğin etkisi nedir bilir.
3   Sanat ve Güzellik anlayışını tanır.
4   Mitolojilerde müzik nerede yer alır tanır.
5   Filozofların müziğe yaklaşımları nelerdir bilir.
6   İdeal müzik eğitimi nasıl olmalıdır cevaplar bulur.
7   Müziğe felsefi bakış açısıyla nasıl yaklaşmak gerekir bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etik-Ahlak ve Müzik Eğitimi
2 İnsan Nedir
3 Yunan mitolojisinde müzik/ Apollon ve Müzik
4 Mnemosyne nin kızları ve sanatın gerekliliği
5 Acıyı Müzik ile yok edebilir miyiz
6 Aristoteles
7 Pisagor I
8 Pisagor II
9 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
10 İdeal Müzik eğitimi nasıl olmalı
11 Platon
12 Güzellik ve Estetik İdeası
13 Müzik ve Sağlık
14 Müzik ve Felsefe pratikleri
15 Dönem özeti ve Değerlendirme
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:

Müziğin Kadim Yolculuğu Evren Bayramlı

Erdem, A. R., & Şimşek, S. (Ed.). (2021). Eğitimde Ahlak ve Etik. Eğiten Kitap Yayınları

Neufeld, J. (2019). Music and Ethical Responsibility. Cambridge University Press.

Sartre, J. P. (2012). Varlık ve Hiçlik. İthaki Yayınları.

Kadircan, K. (2017). Antik Yunan da Müzik ve Sanat. Arkeoloji ve Sanat Yayınları.

İnan, A. (2015). Müzlerin İzinde: Yunan Mitolojisinde Sanat ve Edebiyat. Metis Yayınları.

Taşlı, A. (2020). Mitler ve Anlamlar: Müzlerin Hikayesi. Alfa Yayınları.

Öztürk, B. (2019). Müzigin Psikolojik Etkileri. Seçkin Yayıncılık.

Sakyamuni Gautama, B. Dhammapada

Aristoteles. (2004). Politika (Mete Tunçay, Çev.). Bilim ve Sanat Yayınları.

Yıldırım, C. (2010). Matematiksel Düşünme. Remzi Kitabevi.

Şen, F. (2018). Antik Çağ da Müzik ve Matematik. Varlık Yayınları.

Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi: İlkeler ve Yöntemler. Müzik Eğitimi Yayınları.

Kılınç, E. (2020). Müzik Eğitiminin Felsefi Temelleri. Seçkin Yayıncılık.

Platon. (2003). Devlet (Sabahattin Eyüboglu, Çev.). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.

Çotuksöken, B. (2005). Platon ve Estetik Düşünce. Doğu-Batı Yayınları.

Tatlıdil, E. (2017). Estetik ve Sanat Felsefesi. İmge Kitabevi.

İzmirli, İ. H. (2019). Sanat ve Güzellik Üzerine. Türkiye İş Bankası Yayınları.

Aksoy, C. (2015). Müzik ve Sağlık: Tarihsel Perspektifler ve Uygulamalar. Nobel Yayınları.

Şen, M. (2019). Müzik Terapisi ve İyileşme Süreci. Seçkin Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sohbet, diyalektik, sorular ve cevaplar, sorgulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yonca.alpay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 3 1 3
Final Sınavına Hazırlık 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 34

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1155541123111
ÖK.2143312222111
ÖK.3143412224111
ÖK.4142412222111
ÖK.5143441122111
ÖK.6155552224223
ÖK.7155555554332