DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Viyolonsel)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 3026 Bireysel Çalgı Eğitimi 6 (Viyolonsel) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MÜMTAZ HAKAN SAKAR

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Konumda öğrenilen becerileri pekiştirme, öğrenilecek yeni konumda kalıcı ve geçişli
çalışmalar, martele ve staccato yay teknikleri. Farklı konumlarda kalıcı ve geçişli olarak çalma, öğrenilen teknikleri yeni konumda uygulama, martele ve staccato yay teknikleri uygulamaları, dört teli kapsayan değişik tonlarda dizi çalışmaları, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Değişik konumlarda kalıcı ve geçişli olarak çalmayı becerebilir.
2   2 Dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını uygulayabilir.
3   3 Öğrenilen teknikleri yeni konumda uygulayabilir .
4   4 Martele ve staccato tekniklerini uygulayabilir.
5   5 Düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikli çoksesli eserleri icra edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Farklı konumlarda kalıcı ve geçişli olarak çalma
2 Farklı konumlarda kalıcı ve geçişli olarak çalma
3 Farklı konumlarda kalıcı ve geçişli olarak çalma
4 Farklı konumlarda kalıcı ve geçişli olarak çalma
5 Öğrenilen teknikleri yeni konumda uygulama
6 Öğrenilen teknikleri yeni konumda uygulama
7 Sınav öncesi hazırlık çalışması
8 Ara Sınav
9 Martele ve staccato teknikleri
10 Martele ve staccato teknikleri
11 Martele ve staccato teknikleri
12 Düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikli çoksesli eserlerin icrası
13 Düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikli çoksesli eserlerin icrası
14 Düzeye uygun ulusal ve evrensel nitelikli çoksesli eserlerin icrası
15 Yarıyıl Sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Etüdler: J. Werner Viyoloncel Schule (Başlangıç Metodu); M. Frank (Gam Metodu); J.F.
Dotzauer (113 Etüd ); Feuillard; J.Loeb (Gam Metodu) O. Sevcik (Op.8); Cossmann; S. Lee Op.31 (Başlangıç Metodu), S.Lee Melodik Etütler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterip-yaptırma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

DTK=derse devam

Değerlendirme Kriteri

Derse devam, derse katılım, sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakan.sakar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 4 1 4
Final Sınavına Hazırlık 4 1 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 38

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111554211
ÖK.2111111554211
ÖK.3111111554211
ÖK.4111111554211
ÖK.5111111554211