DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Gitar)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 2012 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ENDER HULUSİ BİLGE

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Klasik gitar eğitimi konusunda mesleki sorumluluk ve bilince sahip olma ve öğrencilerine aktarma.
2   2.Klasik gitarın çok sesli müzik evrenindeki yeri ve önemini, gitarın teknik yapısını, ses sınırını, müzikal kapasitesi ve çok sesli kullanımını bilme ve uygulayabilme.
3   3. Klasik gitar eğitiminde çok önemli yeri olan teknik bilgi ve birikime sahip olma ve sorunların çözümünde bu bilgiyi nasıl kullanacağını bilme.
4   4.Seviyesine uygun olarak gitarın Uluslararası ve Ulusal dağarından seçilmiş eserleri müzik tarihi dönemlerinin üslup özelliklerine göre yorumlama.
5   5. Seviyesine uygun olarak çalıştığı eserleri, form, çok seslendirme, dinamik terimleri ve sonorite, özelliklerine göre analiz edebilme.
6   6. Çalgısının disiplinini, farklı disiplinler ve diğer sanat alanlarıyla karşılaştırabilme, bu doğrultuda bilgi transferi yapabilme.
7   7. Seviyesine uygun olarak, çalgısını sadece solo değil, eslik çalgısı ve oda müziği çalgısı olarak kullanımı doğrultusunda iş birliğine yönelik çalışmalar yapabilme.
8   8. Seviyesine uygun eserleri deşifre edip hataları tespit edip, kendi kendini değerlendirip denetleyebilme. 8. Seviyesine uygun eserleri deşifre edip hataları tespit edip, kendi kendini değerlendirip denetleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Geçen dönemin genel tekrarı ve son çalışılan etüt ve parçaların yeniden çalışılması.
2 2.J.S. Bach süitlerine giriş çello ve lavta süitlerinden kolay bölümlerin veilmesi
3 3.Bütün pozisyonlarda flajöle çalışmaları ve etüt uygulamaları.
4 4.Armonik, flajöle alıştırmaları. M. Llobet Catalan şarkılarında uygulama parçaları.
5 5.Grubetto, mordant, apajatür, trill vb. süsleme teknikleri.
6 6.Bare çalışmalarının geliştirilmesi ve yeni formüllerinin çalışılması.
7 7.Çalışılan eserlerde geliştirme çalışmaları, dinamiklerin yerleştirilmesi.
8 8.Ara Sınav
9 9.Legato çalışmalarının ileri formülleri.
10 10.F.Sor, M. Carcassi, E. Pujol gibi bestecilerin legato etütleri.
11 11.Üçlü, beşli, altılı, oktav, onlu aralıklarla çift sesli gam ve etüt çalışmaları.
12 12.Farklı tellerde tril yapma tekniği. Çembalo tınısı elde edebilme alıştırmaları.
13 13.Scarlatti sonatları ve yorum sonorite özellikleri.
14 14.Scarlatti sonatlarda deşifre çalışmaları tril uygulamaları.
15 15.Bitirme Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 3 1 3
Final Sınavına Hazırlık 5 1 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 29

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1151111111331
ÖK.2111241213331
ÖK.3111111143531
ÖK.4111111555331
ÖK.5111111553531
ÖK.6111111555331
ÖK.7111111555351
ÖK.8111111111351