DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Bağlama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 2008 Bireysel Çalgı Eğitimi 4 (Bağlama) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SEDA KOÇ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

: Bağlamada sağ ve sol el tutuşları ve tekniklerini öğrenme.
Bunlarla ilgili basit alıştırmalar ve etütleri seslendirme, kolaydan zora doğru ezgiler
üzerinde çalışmalar yapma. Bağlamanın kendi dağarı olan halk ezgilerinden başlayarak
farklı tür ve çeşitten ezgileri seslendirme. Okul eğitim müziğinde kullanılan ezgiler
çalabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı tellerde farklı tezene stillerini kullanır .
2   Bütün tellerde seslerin yerlerini gösterir.
3   Ankara bölgesi ezgilerini çalar.
4   Yozgat bölgesi ezgilerini çalar.
5   2/4, 4/4, 5/8, 7/8 ve 9/8 ölçülerde ezgileri seslendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etüt ve Alıştırmalar.
2 Ankara tezenesinin öğretilmesi ve örnek ezgiler üzerinde çalışmalar.
3 Ankara yöresi ezgileri çalışmaları.
4 Bütün tellerde Alıştırma ve Etütler.
5 Ankara Yöresi Ezgileri Çalısmalarına Devam Edilmesi.
6 Dağarcık çalışması.
7 Özgün eser çalışması.
8 Ara Sınav
9 Bütün tellerde Alıştırma ve Etütler.
10 Yozgat tezenesinin öğretilmesi ve örnek ezgiler üzerinde çalışmalar.
11 Bütün tellerde Alıştırma ve Etütler.
12 Yozgat Yöresi Ezgileri Çalısmaları
13 Alıştırma /Etüt 8
14 Dağarcık çalışması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Folk Musical Instruments Of Turkey. Laurence Picken London-1975 Küçük Asya'dan Türk Halk Müziği, Bela Bartok, 1991 (Turkish Folk Music from Asia Minor, Bela
Bartok, 1991) TRT Müzik Dairesi Türk Halk Müziği Repertuarı Yayınları (5000 Nota)
(TRT Turkish Folk Music Repertoire Music Office Publications (5000 notes) Türk Halk
Musikisi usulleri, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962 (Turkish Folk Music of the
proceedings, Muzaffer Sarısözen, Ankara 1962) Türk Halk Müziği Nazariyatı, Mustafa
Hossu, İzmir, 1997 (Turkish Folk Music Theory, Mustafa Hossu, İzmir, 1997)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap, bellek destekleyici stratejiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

DTK= devam

Değerlendirme Kriteri

performansa dayalı değerlendirme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ahmet.akın@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

haftada 1 gün 1 saat

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Ödev Hazırlama 1 1 1
Dosya hazırlama 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 57

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1113555555555
ÖK.2113555555555
ÖK.3113555555555
ÖK.4113555555555
ÖK.5113555555555