DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Gitar)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 2011 Bireysel Çalgı Eğitimi 3 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ENDER HULUSİ BİLGE

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Klasik gitar eğitimi konusunda mesleki sorumluluk ve bilince sahip olma ve öğrencilerine aktarma.
2   2.Klasik gitarın çok sesli müzik evrenindeki yeri ve önemini, gitarın teknik yapısını, ses sınırını, müzikal kapasitesi ve çok sesli kullanımını bilme ve uygulayabilme.
3   3. Klasik gitar eğitiminde çok önemli yeri olan teknik bilgi ve birikime sahip olma ve sorunların çözümünde bu bilgiyi nasıl kullanacağını bilme.
4   4.Seviyesine uygun olarak gitarın Uluslararası ve Ulusal dağarından seçilmiş eserleri müzik tarihi dönemlerinin üslup özelliklerine göre yorumlama.
5   5. Seviyesine uygun olarak çalıştığı eserleri, form, çok seslendirme, dinamik terimleri ve sonorite, özelliklerine göre analiz edebilme.
6   6. Çalgısının disiplinini, farklı disiplinler ve diğer sanat alanlarıyla karşılaştırabilme, bu doğrultuda bilgi transferi yapabilme.
7   7. Seviyesine uygun olarak, çalgısını sadece solo değil, eslik çalgısı ve oda müziği çalgısı olarak kullanımı doğrultusunda iş birliğine yönelik çalışmalar yapabilme.
8   8. Seviyesine uygun eserleri deşifre edip hataları tespit edip, kendi kendini değerlendirip denetleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Geçen dönemin genel tekrarı ve son çalışılan etüt ve parçaların yeniden çalışılması.
2 2.Legato, stakato, non legato gibi teknik ve dinamiklerin ilgili etütler verilerek kavratılması
3 3.Flajöle, armonik çalma tekniğinin verilmesi ve 12. 5. ve 7. 19. pozisyonlardaki doğal armonikler.
4 4.Sağ ve sol el için teknik çalışmalar ve parmak açma etütleri.
5 5.Farklı parmaklara vurgu vererek arpej çalışmalarının geliştirilmesi.
6 6.Üç diyez ve üç bemol major ve minör gamların çeşitli ritmik varyasyonlarla çalınması.
7 7.Sağ el kontrol çalışmaların geliştirilmesi ve yeni çeşitlerinin uygulanması.
8 8.Ara Sınav
9 9.Üçlü aralıklı major ve minör gamların çalışılması.
10 10.Bare tekniğini geliştirme alıştırmaları yarım ve tam bare uygulamaları.
11 11.Rönesans dönemi sonorite tekniği ve Rönesans bestecilerinin basit süitlerine ve parçalarına giriş.
12 12.Farklı parmaklarla tril yapma tekniği ve parçalara uyarlanması.
13 13.Süit formunun incelenmesi ve süit formu danslarına giriş.
14 14.Verilen etütler üzerinde geliştirme ve dinamik çalışmaları. Teknik çalışma ve gamlarda tempo.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav : Etüt % 30 Eser: %50 Teknik Çalışmalar : % 20
Final : Etüt % 40 Eser: %60

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 2 1 2
Final Sınavına Hazırlık 3 1 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 34

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1151111111331
ÖK.2111241213331
ÖK.3111111143531
ÖK.4111111555331
ÖK.5111111553531
ÖK.6111111555331
ÖK.7111111555351
ÖK.8111111111351