DERS ADI

: Tonal Armoni 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 2029 Tonal Armoni 1 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı


Bu dersin amacı, öğrencilerin verilen ezgileri dört sesli yazım tekniğiyle çokseslendirme ve müzik eserlerinin tonal çerçevede armonik analizini yapabilme becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Verilen bir ezgideki seslerin tonaliteye ait tonik, subdominant ya da dominant derecelerinden hangisinde yer aldığını bulur.
2   2. Temel, birinci ve ikinci çevrim durumlarındaki akorları kullanarak koral düzende armonize yapar.
3   3. Düzeyine uygun müzik eserlerinin tonal analizini yapar.
4   4. Verilmiş bass ve soprano partisi için armonize yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bir önceki yarıyılda edinilen akorlar konusuna ilişkin bilgilerin hatırlanması, akorların şifrelendirmesi çalışmaları.
2 Ortak sesi olan ve ortak sesi olmayan akor bağlantıları.
3 Temel durumdaki akorlarla soprano partisinin tonik, subdominant ya da dominant akorlarıyla armonize edilmesi.
4 Temel durumdaki akorlarla soprano partisinin tonik, subdominant ya da dominant akorlarıyla armonize edilmesi.
5 Temel durumdaki akorlarla bass partisinin tonik, subdominant ya da dominant akorlarıyla armonize edilmesi.
6 Birinci çevrim durumdaki akorlarla soprano partisinin armonize edilmesi.
7 Birinci çevrim durumdaki akorlarla bass partisinin armonize edilmesi.
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Temel ve birinci çevrim durumdaki akorlarla bass ve soprano partisi armonize çalışmaları
10 İki diyezli ve iki bemollü tonalitelerde bass ve soprano partisi armonize çalışmaları.
11 İkinci çevrim durumdaki akorların armonize çalışmaları içinde kullanımı.
12 İkinci çevrim durumdaki akorların armonize çalışmaları içinde kullanımı.
13 İkinci çevrim durumdaki akorların armonize çalışmaları içinde kullanımı.
14 Temel, birinci çevrim ve ikinci çevrim durumdaki akorlarla bass ve soprano partisi armonize çalışmaları.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Walter Piston (1987). Harmony (Fifth Edition).
2. N. Rimsky Korsakof (1996). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni (Çev. Ahmet Muhtar Ataman), Levent Müzikevi, İzmir.
3. Theodore Dubois. Harmony.
4. Nurhan Cangal (1999). Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara.
5. Tevfik Tutu (1986). Çözümlemeli Armoni, MEY Müzik Eserleri Yayınları.
6. Memduh Özdemir (2001). Armoni, Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir.
7. Zarife Bakihanova (2003). Armoni. Yorum Matbaası, Ankara.
8. Stefan Kostka ve Dorothy Payne (2004). Tonal Harmony, McGraw Hill, New York.
9. Marcell Dupre (2004). Cours de Contrpoint (Çev. Turan Sağer), Bemol Müzik Yayınları, İstanbul.
10. Aynur Elhankızı (2015). Armoni Klasik Batı Sistemine Rus Ekolü Yaklaşımları, Eğitim Yayınevi.
11. Oğuz Usman (2017). Temel Armoni: Çok Sesli Batı Müziğinde Yazım ve Analiz.
12. Gökhan Özdemir (2022). Armoni ve Eşlikleme. Müzik Eğitimi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı ve uygulamalı çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi ders süresince gösterdikleri teorik ve uygulamalı alanlardaki yeterlik, verilen ödevlerin zamanında ve eksiksiz teslimi, ara sınav ve final sınavlarındaki başarı durumu ve devam durumu gibi ölçütler temelinde yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 10 1 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1123411215411
ÖK.2123411215411
ÖK.3123411215411
ÖK.4123411215411