DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Gitar)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 1012 Bireysel Çalgı Eğitimi 2 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ENDER HULUSİ BİLGE

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Klasik gitar eğitimi ve genel müzik eğitimi konusunda mesleki sorumluluk ve bilincin kazandırılması. Klasik gitar ve müzik sevgisinin kazandırılması. Gitarın teknik yapısı, ses sınırı ve kapasitesi, çok sesli kullanımı hakkında çalışma ve bilgiler. Klasik gitarın çok sesli müzik evrenindeki yeri ve öneminin kavratılması. Gitarın müzik tarihindeki dönemlere göre Uluslararası ve Ulusal dağarının kolaydan zora doğru planlı olarak çalıştırılması. Bu doğrultuda gitar müziğinin, çok seslendirme, yorum, sonorite, form ve benzeri özelliklerinin eserlere uygulanarak öğretimi. Yaratıcı düşünce becerisinin kazandırılması ve sorunların çözümünde nasıl kullanılacağının anlatılması. Çalgısını disiplinli, düzenli, planlı çalışmasıyla başka alanlara ve sanat dallarına bilgi transferi yapabilme becerilerinin kazandırılması. Çalgısını eşlik ve dinleti aracı olarak kullanabilme becerisini kazandırma. Bireysel olarak ve topluluk halinde müzik yapma becerisinin kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Klasik gitar eğitimi konusunda mesleki sorumluluk ve bilince sahip olma ve öğrencilerine aktarır.
2   2.Klasik gitarın çok sesli müzik evrenindeki yeri ve önemini, gitarın teknik yapısını, ses sınırını, müzikal kapasitesi ve çok sesli kullanımını bilme ve uygulayabilir.
3   3. Klasik gitar eğitiminde çok önemli yeri olan teknik bilgi ve birikime sahip olma ve sorunların çözümünde bu bilgiyi nasıl kullanacağını bilir.
4   4.Seviyesine uygun olarak gitarın Uluslararası ve Ulusal dağarından seçilmiş eserleri müzik tarihi dönemlerinin üslup özelliklerine göre yorumlar.
5   5. Seviyesine uygun olarak çalıştığı eserleri, form, çok seslendirme, dinamik terimleri ve sonorite, özelliklerine göre analiz edebilir.
6   6. Çalgısının disiplinini, farklı disiplinler ve diğer sanat alanlarıyla karşılaştırabilme, bu doğrultuda bilgi transferi yapabilir.
7   7. Seviyesine uygun olarak, çalgısını sadece solo değil, eslik çalgısı ve oda müziği çalgısı olarak kullanımı doğrultusunda iş birliğine yönelik çalışmalar yapabilir
8   8. Seviyesine uygun eserleri deşifre edip hataları tespit edip, kendi kendini değerlendirip denetleyebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Ölçülerdeki kuvvetli ve zayıf zamanların ortaya çıkarılarak uygulanması.
2 2.İki sesli parçalarda uzun seslerin belirtilmesi ve kısa kesilmemesi.
3 3.Etütlerde apoyando ve tirando çalınması gereken seslerin belirtilmesi.
4 4.Re major tonunda iki oktav apoyando ve tirando gam çalışması.
5 5.Legato çalışmalarına giriş L. Brouwer etüt no:7 legato egzersizleri.
6 6.Düz ve ters legato çalışmalarına devam edilmesi.
7 7.Eşlik ve melodi seslerinin balansının ayarlanması. Üçlü aralıklı iki sesli majör gamlar.
8 8.Ara Sınav
9 9.Üç oktav kromatik gamın farklı tartım ve pozisyonlarla çalınarak sol elin kontrolünün sağlanması.
10 10.J. S. Bach basit menüet ve parçalarına girerek kontrapunt tarzı eserlerin yorumlanması
11 11.Kreşendo, dekreşendo, diminiuendo, ritardando gibi nüans ve dinamiklerin verilmesi.
12 12.İ-m-a, parmaklarına dayalı akorlara dayalı arpej formullerinin (Giuliani arpejler) çalışılması.
13 13.Glisando tekniği ve ilgili egersiz ve etütlerin verilmesi.
14 14.Apajatür nota ve nasıl çalınacağı ile ilgili teknik ve etütlerin verilmesi.
15 15.Sınav öncesi hazırlık
16 16.Yarı yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Derleme Metod Ender Bilge, Scott Tennant Pumping Nylon, Scott Tennant Easy to Early İntermediate Repertoire, Scott Tennant İntermediate to Advance Repertoire ,Jorge Cardoso Suit De Los Mita-i, Leo Brouwer Etudes Faciles, Carlo Domeniconi Anatolian Pieces, M.R. Methods Arenas 1-7, M. Carcassi, D. Aguado, M. Giuliani Arpeggios. R. De Vise, A. Cano, G. Sanz, N. Coste etudes.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ender.bilge@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı perşembe

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 3 1 3
Final Sınavına Hazırlık 5 1 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 29

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1151111111331
ÖK.2111241213331
ÖK.3111111143531
ÖK.4111111555331
ÖK.5111111553531
ÖK.6111111555331
ÖK.7111111555351
ÖK.8111111111351