DERS ADI

: Müzik Teorisi ve Müziksel İşitme Eğitimi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 1002 Müzik Teorisi ve Müziksel İşitme Eğitimi 2 ZORUNLU 2 2 0 3

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ PEYRUZE RANA ÇETİNKAYA

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müziğin kuramsal yapısını çözümlemede gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazanabilme, tonal işitme duygusu kazanabilme, piyanodan verilen tek ses, armonik çift ses, üç sesli akor ve ezgiyi notaya alabilme, deşifre solfej okuma becerisi kazanabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel müzik bilgilerini edinebilme ve bu bilgileri müziksel işitme, okuma ve yazma çalışmalarında kullanabilir.
2   Tonal duygu kazanabilir.
3   Ton içerisinde armonik çift ses duyabilir.
4   Dinlediği bir üç sesli akorun yapısını kavrayabilir.
5   Piyanoda çalınan tek sesli ve iki sesli bir ezgisel dikteyi notaya alabilir.
6   Tonal yapıdaki solfej parçalarını okuyabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
2 2 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
3 3 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
4 4 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
5 5 Modülasyonlu dikte çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
6 6 Temel durumda ve çevrim durumda üç sesli akor duyma, solfej okuma çalışmaları.
7 7 Temel durumda ve çevrim durumda üç sesli akor duyma, solfej okuma çalışmaları.
8 8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 9 Modülasyonlu dikte çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
10 10 Kadanslar, solfej okuma çalışmaları.
11 11 Kadanslar, solfej okuma çalışmaları.
12 12 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
13 13 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
14 14 Müziksel işitme ve yazma çalışmaları, solfej okuma çalışmaları.
15 15 Yarırıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ali Sevgi (2000). Çoksesli Dikte ve Okuma Parçaları, Yurtrenkleri Yayınları, Ankara.
2. Albert Lavignac. Des Solfeges, 1A, 2A.
3. Ron Gorow (1999). Hearing and Writing Music, September Publishing , California.
4. Hollis Dann (1912). Musical Dictation, American Book Company.
5. Ülkü Özgür, Salih Aydoğan (1999). Müziksel İşitme Okuma, Sözkesen Matbaası, Ankara.
6. Erzsebet Hegyi (1987). Solfege According to the Kodaly Concept, Hungary.
7. Hüseyin Egemen, (2003). Sistematik Solfej Öğretimi, Bemol Müzik Yayınları, İstanbul.
8. Ülkü Özgür (2018). İki sesli yazma, Gazi kitabevi, Ankara.
9. Peyruze Rana Şimşek (2017). İki sesli tonal dikteler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
10. Lucien Grandjany (1997). Dictees Graduees 5OO, Lemoine.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, uygulamalı çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam durumu, arasınav ve final sınavlarındaki başarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr
peyruze.simsek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi her gün mesai saatleri içinde bir saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111333333333
ÖK.2111333333333
ÖK.3111333333333
ÖK.4111333333333
ÖK.5111333333333
ÖK.6111333333333