DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Şan)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 1019 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Şan) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ELİF GÜLFEM KISTIR

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Müzik öğretmeni adayına, sesini, konuşmada ve şarkı söylemede, sağlıklı, doğru, güzel ve etkili biçimde kullanmaya ilişkin davranışlar ile ses eğitimi konusunda eğitimci yetkinliği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Kendi sesini doğal ve sağlıklı kullanabilmek için temel bilgileri öğrenir.
2   . Ses sistemi ve ses fizyolojisi hakkında temel bilgileri öğrenir.
3   Şarkı söylemeyi hazırlayan ön çalışmaları kavrar ve diyafram nefesini kontrol etmeyi öğrenir.
4   Doğru ve estetik sesin oluşumundaki temel unsurları öğrenir.
5   Türk ve dünya ses literatüründen eserler öğrenir.
6   Yaşam boyu öğrenme alışkanlığını kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ses eğitimine ilişkin genel bilgiler, ses eğitiminin amaçları ve müzik öğretmenliğinde ses eğitiminin önemi.
2 Ses ve solunum anatomisi, sesin oluşumu ve ses sağlığının korunması konularında temel bilgilerin verilmesi. Ses çalışmaları ve bilinen bir şarkının söyletilmesi ile sesin durumunun belirlenmesi.
3 Derse hazırlık amaçlı teknik çalışmalar konusunda bilgi verilmesi ve uygulanması (zihinsel ve bedensel gevşeme, postür ve diyafram nefesinin geliştirilmesi için çalışmalar.)
4 Zihinsel/bedensel gevşeme ve solunum çalışmaları. Kapalı ağız egzersizi ile sesi rezonans bölgesine taşıma. Farklı vokallerle ses çalışmaları.
5 Zihinsel/bedensel gevşeme çalışmaları, solunum çalışmaları, ses çalışmaları ve Vaccaj metoduna başlanması.
6 Sınav şarkılarının ezber ve piyano eşlikli olarak çalışılması.
7 Çalışma Haftası
8 Ara Sınav
9 Derse hazırlık amaçlı teknik çalışmalar konusunda bilgi verilmesi ve uygulanması (zihinsel ve bedensel gevşeme, postür ve diyafram nefesinin geliştirilmesi için çalışmalar.)
10 Hazırlık çalışmaları. Bir oktav içerisinde değişik aralıklarla ses çalışmaları ve Vaccaj metodundan şarkı çalışmalarının sürdürülmesi.
11 Hazırlık çalışmaları. Legato ve staccato tekniklerine yönelik ses çalışmaları ve seçilen şarkılar üzerinde müzikalite çalışmaları.
12 Hazırlık çalışmaları ve yeni şarkı çalışmaları.
13 Hazırlık çalışmaları. Sınav şarkılarının belirlenmesi ve detaylı çalışılması.
14 Sınav şarkılarının eşlikli ve ezber pekiştirme çalışmaları
15 Sınav şarkılarının eşlikli ve ezber pekiştirme çalışmaları
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Vaccaj (Nicola Vaccaj), Unterrichtslieder (Paul Losse)
Concone (Giuseppe Concone), Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Piyano Eşlikli Halk Türküleri (Saip Egüz).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma, örnekleme, bellek destekleyici yöntemler, tekrarlama, ezberleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Doğru ve estetik sesin oluşumundaki unsurlar (zihin-beden rahatlığı, postür, nefes kontrolü, fonasyon, doğru vokal pozisyonların oluşturulması, register dengesi, vibrato vb.) Mesleki becerilerin geliştirilmesi amacıyla, çocuk ve ergen seslerine yönelik sesin korunması ve eğitilmesi amaçlı uygulamalar.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.kistir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavına Hazırlık 3 1 3
Final Sınavına Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 30

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111115123232
ÖK.2111115123232
ÖK.3111115124232
ÖK.4111115123232
ÖK.5111115122442
ÖK.6111115122232