DERS ADI

: Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Gitar)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 1011 Bireysel Çalgı Eğitimi 1 (Gitar) SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ENDER HULUSİ BİLGE

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Klasik gitar eğitimi ve genel müzik eğitimi konusunda mesleki sorumluluk ve bilincin kazandırılması. Klasik gitar ve müzik sevgisinin kazandırılması. Gitarın teknik yapısı, ses sınırı ve kapasitesi, çok sesli kullanımı hakkında çalışma ve bilgiler. Klasik gitarın çoksesli müzik evrenindeki yeri ve öneminin kavratılması. Gitarın müzik tarihindeki dönemlere göre Uluslararası ve Ulusal dağarının kolaydan zora doğru planlı olarak çalıştırılması. Bu doğrultuda gitar müziğinin, çok seslendirme, yorum, sonorite, form ve benzeri özelliklerinin eserlere uygulanarak öğretimi. Yaratıcı düşünce becerisinin kazandırılması ve sorunların çözümünde nasıl kullanılacağının anlatılması. Çalgısını disiplinli, düzenli, planlı çalışmasıyla başka alanlara ve sanat dallarına bilgi transferi yapabilme becerilerinin kazandırılması. Çalgısını eşlik ve dinleti aracı olarak kullanabilme becerisini kazandırma. Bireysel olarak ve topluluk halinde müzik yapma becerisinin kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Klasik gitar eğitimi konusunda mesleki sorumluluk ve bilince sahip olma ve öğrencilerine aktarır.
2   2.Klasik gitarın çok sesli müzik evrenindeki yeri ve önemini, gitarın teknik yapısını, ses sınırını, müzikal kapasitesi ve çok sesli kullanımını bilme ve uygulayabilir.
3   3. Klasik gitar eğitiminde çok önemli yeri olan teknik bilgi ve birikime sahip olma ve sorunların çözümünde bu bilgiyi nasıl kullanacağını bilir.
4   4.Seviyesine uygun olarak gitarın Uluslararası ve Ulusal dağarından seçilmiş eserleri müzik tarihi dönemlerinin üslup özelliklerine göre yorumlar.
5   5. Seviyesine uygun olarak çalıştığı eserleri, form, çok seslendirme, dinamik terimleri ve sonorite, özelliklerine göre analiz edebilir.
6   6. Çalgısının disiplinini, farklı disiplinler ve diğer sanat alanlarıyla karşılaştırabilme, bu doğrultuda bilgi transferi yapabilir.
7   7. Seviyesine uygun olarak, çalgısını sadece solo değil, eslik çalgısı ve oda müziği çalgısı olarak kullanımı doğrultusunda iş birliğine yönelik çalışmalar yapabilir.
8   8. Seviyesine uygun eserleri deşifre edip hataları tespit edip, kendi kendini değerlendirip denetleyebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Klasik Gitarın tarihçesi, yapısal özellikleri hakkında genel bilgi. Müzik eğitimindeki yeri ve öneminin anlatılması. Oturuş ve tutuş teknikleri.
2 Akord sistemi ve tellerin isimleri. Sol el için teknik alıştırmalar ve parmak açma hareketleri.
3 Sağ el parmak numara ve harfleri, apoyando ve tirando teknikleri.
4 Gitar üzerinde birinci pozisyondaki notaların yerlerinin öğretilmesi ve uygun melodik parçalarla pekiştirilmesi.
5 Boş tellerde basit arpej formülleri. Pima, pami vb.
6 İki sesli parti anlayışı, tutan seslerin uzaması için gereken tekniğin verilmesi.
7 Sağ el arpej formüllerini sol el ile birleştirerek akorlara uyarlama.
8 Ara Sınav
9 Arpej çalışmalarının verilmesi. Planting tekniklerinin anlatılması.
10 Motif- cümle- periyod düşüncesi ile çalışma ve parçaların bölümlere ayrılması.
11 Piano, mezzoforte, forte gibi temel nüans işaretlerinin verilmesi ve uygulama çalışmaları.
12 Tirando arpej karekterli bir parçada apoyando duyulması gereken seslerin ve vurguların belirtilmesi Tirando arpej karekterli bir parçada apoyando duyulması gereken seslerin ve vurguların belirtilmesi
13 Öğretilen parçanın pekiştirilmesi.
14 Çeşitli kaynaklardan öğrenilen gamlarla ilgili etütleri çalışılması.
15 Eserlerde tempo ve dinamiklerin belirlenmesi
16 Yarı yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar: Derleme Metod Ender Bilge, Scott Tennant Pumping Nylon, Scott Tennant Easy to Early İntermediate Repertoire, Scott Tennant İntermediate to Advance Repertoire ,Jorge Cardoso Suit De Los Mita-i, Leo Brouwer Etudes Sencillos, Carlo Domeniconi Anatolian Pieces, M.R. Methods Arenas 1-7, M. Carcassi, D. Aguado, Giuliani arpeggios . R. De vise, A. Cano, G. Sanz, N. Coste etudes.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, gösterip yaptırma, soru cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ender.bilge@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı perşembe

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 3 1 3
Final Sınavına Hazırlık 5 1 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 1 5
Vize Sınavı 1 2 1
Final Sınavı 1 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 29

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1151111111331
ÖK.2111241213331
ÖK.3111111143531
ÖK.4111111555331
ÖK.5111111553531
ÖK.6111111555331
ÖK.7111111555351
ÖK.8111111111351