DERS ADI

: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 2108 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretim teknolojilerindeki gelişimleri kavrayabilmek, öğretim teknolojileri ile iletişim süreci ilişkisini kavrayabilmek, öğretim teknolojileri ile program ilişkilerini kavrayabilmek, araç gereçlerin öğretimdeki yerini kavrayabilmek, tasarım, öğe ve ilişkisini öğrenmek, öğretmenin sık kullanacağı materyalleri hazırlayabilmek, bilgisayar destekli öğretim ortamlarını ve özelliklerini tanıyabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler vereceklerdir.
2   İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabileceklerdir.
3   Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebileceklerdir.
4   Kazanımlara uygun materyaller geliştirebileceklerdir.
5   Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim Teknolojisi ile ilgili temel kavramların açıklanması
2 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı.v
3 Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarını belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi.
4 Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi.
5 Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler
6 Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama vs. )
7 Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler.
8 Ara sınav
9 Eğitimde internetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları
10 Öğrenciler tarafından tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması
11 Çalışma yaprakları, iki boyutlu ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması
12 Çalışma yaprakları, iki boyutlu ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin değerlendirilmesi.
13 Bilgisayar destekli ders materyallerinin (power-point, movie maker vb.) hazırlanması ve sınıfta sunulması.
14 Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi.
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yalın, İ.(2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme , Nobel Yayıncılık, Ankara.
Yıldız, R. (2004)(Edit.), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

-Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.24444444444444
ÖK.33333333333333
ÖK.42222222222222
ÖK.51111111111111