DERS ADI

: Alan Seç.7 (Türkçe Öğretiminde Yapay Zeka Uygulamaları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 4015 Alan Seç.7 (Türkçe Öğretiminde Yapay Zeka Uygulamaları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İBRAHİM SEÇKİN AYDIN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere, Türkçe öğretiminde yapay zeka teknolojilerinin kullanım alanlarını, potansiyel katkılarını ve uygulama yöntemlerini tanıtarak bu teknolojileri etkili bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yapay zekanın temel kavramlarını ve Türkçe öğretimindeki kullanım alanlarını açıklar.
2   Yapay zeka destekli dil öğrenme platformlarını analiz eder ve değerlendirebilir.
3   Türkçe öğretiminde doğal dil işleme (NLP) teknolojilerinin uygulama yöntemlerini öğrenir.
4   Etkileşimli yapay zeka araçlarını ders planlarına entegre edebilir.
5   Yapay zeka teknolojilerinin dil öğretimine etkilerini eleştirel bir şekilde değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yapay Zekâ Nedir Eğitimde Kullanımı ve Genel Kavramlar. Yapay Zekâ ve Öğretmenlik
2 Türkçe Öğretiminde Dijitalleşme ve Yapay Zekâ İlişkisi
3 Yapay Zekâ ile İçerik Üretimi (Senaryo Yazma, Video-Ses-Görsel Oluşturma)
4 Dijital Eğitsel Oyunlarda Yapay Zekâ Kullanımı
5 Yapay Zekâ Destekli Dil Eğitimi Uygulamaları
6 Yapay Zekâ Destekli Sözlükler ve Çeviri Uygulamaları
7 Doğal Dil İşleme (NLP) Nedir Temel Kavramlar ve Uygulamalar
8 Genel Tekrar
9 Türkçe Metin Analizi için NLP Araçları
10 Yapay Zekâ Destekli Etkileşimli Ders Materyalleri Hazırlama
11 Türkçe Öğretiminde Kişiselleştirilmiş Öğrenme Sistemleri
12 Yapay Zekâ ve Etik
13 Geleceğin Türkçe Öğretiminde Yapay Zekanın Yeri
14 Genel Değerlendirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. MEB. (2024). Eğitimde yapay zekâ uygulamaları uluslararası forumu raporu. İstanbul.
2. Arslan, K. (2020). Eğitimde Yapay Zekâ ve Uygulamaları. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88.
3. Bayşi, N. (Ed.). (2024). Dijital Çağda Türkçe Eğitimi. Eğitim Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ilan edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seckin.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.24444444444444
ÖK.33333333333333
ÖK.42222222222222
ÖK.51111111111111