DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4121 Öğretmenlik Uygulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanıma, okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olma, sınıf ortamındaki ve okuldaki eğitim etkinliklerini gözlem yoluyla tanıma, sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulun örgütsel yapısını ve işleyişini tanıyabilme
2   Öğretimde kullanılan değişik öğretim yöntemlerini tanımlayabilme ve değerlendirebilme
3   Diğer öğretmenler ve öğrencileri ile profesyonel ilişkiler kurabilme ve sürdürebilme
4   Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme
5   Eğitim ve öğretimle ilgili olarak kendi eylemlerinin öz değerlendirmesini yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönem Planı ve Okullara Gidiş
2 Okulu Tanıma, Okul Müdürü ve Okul Kuralları
3 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi
4 Öğrencinin Okuldaki Bir Günü - Bir Öğrencinin İncelenmesi
5 Öğretim Yöntemleri
6 Derslerin Gözlenmesi
7 Dersin Yönetimi ve Sınıf Kontrolü
8 Ara sınav
9 Yönerge ve Açıklamaların Gözlenmesi - Örnek Bir Yönergenin Hazırlanarak Uygulanması
10 Soru Sorma Alıştırmalarının Gözlenmesi - Örnek Soruların Hazırlanıp Uygulanması
11 Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi
12 Çalışma Yapraklarının Hazırlanması - Grup Çalışması ile Çalışma Yapraklarının Uygulanması
13 Deney Planlama ve Deney Yapraklarının Hazırlanması - Deney Yapraklarının Uygulanması
14 Test Hazırlama, Puanlama ve Analiz (Sınav Sorularının Hazırlanması ve Uygulanması)
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fakülte-Okul İşbirliği, YÖK/Dünya Bankası, Ankara 1998



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

soru-yanıt, inceleme, tartışma.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1 Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2 Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 8 112
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 242

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11111111111111
ÖK.22222222222222
ÖK.33333333333333
ÖK.44444444444444
ÖK.55555555555555