DERS ADI

: Konuşma Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 3004 Konuşma Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ALİ TÜRKEL

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencinin anlatma ve konuşma tekniği bakımından gerekli kazanımları edinmesi; kendini rahatlıkla ifade edebilmesi.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anlatmayla ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğrenebilme
2   Konuşma becerisi edinebilme.
3   Doğru ve etkili konuşmayı alışkanlığa dönüşterebilme.
4   Konuşma türleri bağlamında konuşma eylemini gerçekleştirebilme.
5   Kazanılan bilgiler çerçevesinde konuşmaya yönelik etkinlikler yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anlatma Türkçe Öğretiminde Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler.
2 Öğretim Stratejileri (Sunuş, buluş, araştırma, çizgi yoluyla öğretme) İşbirlikli ve Tam Öğrenme. Öğretim Yöntemleri (Anlatma, Grup çalışması, Problem Çözme, Tartışma, Proje Çalışması)
3 Öğretim Teknikleri, Anlatım, Beyin Fırtınası, Vızıltı Grupları, Münazara, Forum, Çember Tartışması, Altı Düşünce Şapkası, Kavram Haritas
4 Öğretim Teknikleri İnşat, Gösterip Yaptırma, Soru- Cevap, Örnek Olay, Gözlem Gezisi, Rol Yapma, Drama ve Benzetim
5 Türkçe Dersi Öğretim Programında Yer Alan Konuşma Yöntem ve Tekniklerindeki Amaç ve Uygulama.
6 Konuşma Yöntem ve Teknikleri: İkna Etme, Katılımlı Konuşma, Tartışma, Empati Kurma, Güdümlü Konuşma, Kelime ve Kavram havuzundan Seçerek Konuşma, Serbest Konuşma, Yaratıcı Konuşma, Hafızada Tutma Tekniği.
7 Dinleme/İzleme Yöntem ve Teknikleri
8 Ara sınav
9 Dinlenecek/İzlenecek Materyallerin İçeriğinde Bulunması Gereken Özellikler.
10 Dinleme/İzleme Tekniği Bakımından Kazandırılacak Davranışlar. Dinleme, İzleme Amaç ve Kazanımlar.
11 Dinlemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri.
12 5.- 6. Sınıflar için etkinlikler
13 7. Sınıflar için etkinlikler
14 8. Sınıflar için etkinlikler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hayati Akyol, İlköğretimde Türkçe Öğretimi Ank., 2007; Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ank. 2006.
- Özcan Demirel, Plandan Değerlendirmeye Öğrenme Sanatı, Ank., 2006.
- Feyzi Öz, Uygulamalı Türkçe Öğretimi, Ank.,2006.
- Nüzhet Şenbay, Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, İst., 1990.
- Ertuğrul Yaman, Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Ank., 2007.
- Birsen Doğan, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, İst., 2008.
- MEB İlköğretim Türkçe Dersi ( 6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ank., 2006.
- Tülay Üstündağ, Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü; Yaratıcılığa Yolculuk, Ank., 2005.
- Birol Vural, Öğrenci Merkezli Eğitim ve Çoklu Zekai, İst., 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ilan edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.turkel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11111111111111
ÖK.22222222222222
ÖK.33333333333333
ÖK.44444444444444
ÖK.55555555555555