DERS ADI

: Türk Dili I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 1014 Türk Dili I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MURAT ATA

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı sözlü dil ile yazılı dil arasındaki farkı belirtmek, sözlü dilin kurallarını ve sağlıklı bir iletişim dilinin nasıl olması gerektiği bildirmek suretiyle etkili hitabet ve doğru iletişim örnekleri verdirmek, yazılı dilimizi oluşturan Türkiye Türkçesi standart diline ait imlâ kuralları ve mtin türlerini öğretmek, bu yolla yazılı metinlerin yorumlanıp değerlendirilebilmesini sağlamak ve dili etkili kullanmak yoluyla yazılı metin oluşturabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sözlü dil ile yazılı dil arasındaki farkı kavrayabilir.
2   Sözlü dilin özelliklerini bilir.
3   Etkili bir hitabete ve sağlıklı bir iletişim diline sahip olur.
4   Yazılı dilin özelliklerini ve metin türlerini bilir.
5   Etkili ve doğru bir dile sahip yazılı metinler oluşturabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akademik Dil ve Yazının Özellikleri
2 Akademik Yazılarda Tanım, Kavram ve Terimlerden Yararlanma
3 Nesnel ve Öznel Anlatım
4 Metinlerin Yapısı ve Türleri
5 Iddia, Önerme Yazma
6 Bilimsel Raporların ve Makalelerin Biçimsel Özellikleri
7 Rapor Yazmanın Basamakları
8 Ara Sınav
9 Açıklama, Tartışma, Metinler arası İlişki Kurma
10 Kaynak Gösterme
11 Başlık Yazma, Özetleme, Anahtar Kelime Yazma;
12 Bilimsel Yazılarda Dikkat Edilecek Etik İlkeler
13 Akademik Metin Yazma Uygulamaları
14 Akademik Metin Yazma Uygulamaları
15 Dönem Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. KORKMAZ, Zeynep, vd. (2015). Türk Dili ve Kompozisyon. 7. Baskı. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
2. AKTAŞ, Şerif; GÜNDÜZ, Osman (2011). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları.
3. DEMİR, Nurettin; YILMAZ, Emine (2017). Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım. İstanbul: Nobel Akademi Yayıncılık.
4. YAKICI, Ali vd. (2014). Yazılı Anlatım. 1. Baskı. Ankara: Yargı Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım,
İşbirlikli Öğrenme Yöntemleri,
Soru-Cevap,
Tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.ata@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.12232
ÖK.22232
ÖK.32232
ÖK.42232
ÖK.52232