DERS ADI

: Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 3116 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYLİN NADİNE KUL

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenci bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir, gerekli kaynaklardan yararlanmayı ve onları kendi çalışmasında kullanmasıyla ilgili bilgi sahibi olur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel araştırma özelliklerini kazanma.
2   Sorunu nesnel olarak tanımlama ve her yanına eşit boyutta yaklaşabilme.
3   Kütüphane ve interneti bilimsel çalışmalar için en verimli kullanabilme.
4   Bilimsel metin hazırlayabilme.
5   Alıntı yapabilme ve kaynak kullanabilme.
6   Bilimsel metin sunabilme, sözlü ya da yazılı savunma biçimlerini kazanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Araştırma nedir, bilim nedir Bilimsel araştırma niçin yapılır
2 Nasıl okunur, nasıl not alınır Kütüphaneden nasıl yararlanılır
3 Bilimsel araştırma planı nasıl yapılır Bir plan oluşturma: 1. Giriş, 2. Araç ve yöntemler, 3. Elde edilen veriler 4. Tartışma, 5. sonuç
4 Sayfa düzeni ve araştırmanın yazıya dönüştürülmesi
5 Başlık, alıntı yapma / oluşturma. Başlıkların metnin tümünde numaralandırma biçimi
6 Dipnot kullanma, kaynak yazımı
7 Ek nasıl yapılır, yazar adı, dış kapak nasıl hazırlanır Teşekkür, içindekiler
8 Ara Sınav
9 Öğrenci sunumları, tartışma
10 Öğrenci sunumları, tartışma
11 Öğrenci sunumları, tartışma
12 Bilimsel çalışmaları inceleme: yüksek lisans ve doktora tezi
13 Makale nasıl yazılır
14 Sorun ve kanıt nasıl belirtilir
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Robert Fischbach, Filipe Martins Antunes (2021): WISSENSCHAFTLICHES ARBEITEN IM STUDIENGANG BILDUNG UND ERZIEHUNG IN DER KINDHEIT (BABEK). Fachhochschule Potsdam Studiengang Babek Fachbereich Sozial- und Bildungswissenschaften.
Norbert Franck, Joachim Stary (2009): Die Technik wissenschaftlichen Arbeitens. Eine praktische Anleitung. Paderborn: UTB.
Mudersbach, Klaus (1999): Richtlinien zum Schreiben von wissenschaftlichen Publikationen Kurzfassung . Wege der Übersetzungs- und Dolmetschforschung (Jahrbuch Übersetzen und Dolmetschen 1). H.Gerzymisch-Arbogast, D.Gile, J.House and A. Rothkegel (eds). Tübingen: Narr.
Martin Kornmeier (2011): Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: für Bachelor, Master und Dissertation - Broschiert von Matthias Karmasin, Rainer Ribing (2010): Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten: Ein Leitfaden für Seminararbeiten, Bachelor-, Master- und Magisterarbeiten, Diplomarbeiten und Dissertationen

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, uygulama, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aylin.kul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

dönem başında ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.123145
ÖK.223145
ÖK.323145
ÖK.423145
ÖK.523145
ÖK.623145