DERS ADI

: Sınıf Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 3121 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere; öğrenme ve öğretim ortamı olarak sınıf ve yönetimi kavramları bilgisini, sınıf yönetimi modellerini ve bu modellerin özelliklerini kavrayabilmelerini, bir toplumsal örgüt olarak sınıf içi öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci arası iletişim becerilerini anlayabilmelerini, etkili sınıf yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve donanımın neler olduğunu kavramalarını, demokratik ve otokratik sınıf yönetimi yaklaşımlarının temel özelliklerini ve farklılıklarını kavramalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilir.
2   Öğrenci davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilir.
3   Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilir.
4   Sınıfın yasal yöneticisi olarak sınıfı etkili yönetme becerisi geliştirebilir.
5   Sınıf içi kuralların önemini farkedebilme ve kural geliştirme sürecini yönetebilir.
6   Sınıf yöneticisi olarak öğrencileri güdüleyecek koşulları yaratabilir.
7   Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim Örgütü: Okulun Özellikleri, Öğrenci, Öğretmen, Yönetici, Ebeveyn
2 Örgüt ve Yönetim Kavramları, Başlıca Yönetim Yaklaşımları
3 Toplumsal Bir Sistem Olarak Sınıf
4 Sınıf Yönetiminin Temelleri
5 Sınıf Yönetimi Modelleri
6 Sınıfın Fiziksel Düzeni
7 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
8 Sınıf Kuralları Ve Sınıfta İstenmeyen Davranışlar ve Baş Etme Stratejileri
9 Sınıfta Zaman Yönetimi
10 Sınıfta İletişim Süreci
11 Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi
12 Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi
13 Sınıf Lideri Olarak Öğretmen
14 Okul Çevre İlişkileri - Öğretmen Veli Görüşmeleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, A. (1998) Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
Erden, M. (2001). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alkım.
Başar, H. (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Kaya, Z. ve Diğerleri. (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.123454
ÖK.2355
ÖK.3425233
ÖK.44445
ÖK.54345
ÖK.61252
ÖK.7