DERS ADI

: Eğitimde Program Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 2107 Eğitimde Program Geliştirme ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek ve ilgili alanla yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilir
2   Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilir
3   Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilir
4   Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilir
5   Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebillir
6   Bir program tasarısı hazırlayabilir
7   Bir eğitim programını belli ölçütler açısından değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri
2 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
3 Eğitim Programı Tasarımları
4 Program Geliştirme Modelleri
5 İhtiyaç Analizi ve Değerlendirilmesi
6 Hedefler ve Sınıflandırılması
7 Hedef-Davranışların Yazılması
8 Genel Değerlendirme: Genel Tekrar, Yarıyıl Ara Sınavı
9 İçerik Analizi ve Düzenlenmesi
10 Öğrenme-Öğretme Süreçlerinin Düzenlenmesi
11 Sınama durumlarının düzenlenmesi
12 Programın Denenmesi, Uygulanması, Değerlendirilmesi ve Programa Süreklilik Kazandırılması
13 Program Tasarılarının İncelenmesi
14 Genel Değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Doğan, Hıfzı. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.
Erden, Münire. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık
Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, anlatım, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.ellez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13423124355
ÖK.23423124355
ÖK.33423124355
ÖK.43423124355
ÖK.53423124355
ÖK.6
ÖK.7