DERS ADI

: Alan Seç. V (Almanca Öğretiminde Medya Okuryazarlığı)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 3021 Alan Seç. V (Almanca Öğretiminde Medya Okuryazarlığı) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, internet ve sosyal medya kaynaklarını kullanarak doğru bilgiye ulaşma becerisini kazandırma, internet ve sosyal medyanın gücünün farkına vararak bunların kullanımına ilişkin yasal düzenlemelerden, etik ilkelerden ve toplum üzerindeki etkilerinden haberdar olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnternet ve sosyal medya kaynaklarını tanır.
2   İnternet ve sosyal medya kaynaklarını kullanarak doğru bilgiye ulaşır.
3   İnternet ve sosyal medya kaynaklarının kullanımına ilişkin yasal ve etik düzenlemeleri bilir.
4   İnternet ve sosyal medya kaynaklarının gücünün toplum üzerindeki etkilerini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi okuryazarlığı
2 İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı
3 Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri
4 Bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi
5 Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar
6 Telif hakkı, kişilik hakkı
7 Bilgi gizliliği, gizlilik ihlali
8 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
9 Medyada dil kullanımı
10 Haberlerin değeri ve nitelik analizi
11 Popüler kültür
12 Medyada kadın ve erkek rolleri
13 Tüketim kültürü ve reklamlar
14 Medyada stereotipleştirme.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İnal, K. 2009. Medya Okuyazarlığı El Kitabı, Ütopya Yayınevi
Bilici, İ. E. 2018. Medya Okuyazarlığı ve Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık
Şimşek Cinman, M. & Türkoğlu, N. 2016. Medya Okuryazarlığı, Pales Yayınları
KOLTAY, T. 2011. The Media and The Literacies: Media Literacy, Information Literacy, Digital Literacy, Media Culture Society, 33(2) s.211-221.
POTTER, W. J. 2011. Media Literacy 5th edition, California: SAGE Publications.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma ve grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 3 4 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1233
ÖK.2433
ÖK.322
ÖK.42