DERS ADI

: Alan Seç. III (Alman Çocuk Edebiyatı)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 2022 Alan Seç. III (Alman Çocuk Edebiyatı) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Alman yazınında çocukları bir izlek, örge veya bir özdek olarak ele alan yapıtları incelemek, yazarların çocuklara yaklaşımını açıklamak ve bu alanda yapılan bilimsel çalışmaları araştırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yazınsal metinlerde yansıtılan kurmaca çocuk karakterleri araştırır, toplar, karşılaştırır
2   2. Yazınsal metin okumalarında eleştirel ve analitik bir bakış açısı kazanır
3   3. Yazarların çocuklara yaklaşımı hakkında bilgi verir
4   4. Alman Çocuk yazını türlerini değerlendirir
5   5. Alman çocuk yazını alanında yazılmış olan makaleleri araştırır ve karşılaştırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk yazının önemi ve özellikleri
2 Alman çocuk yazını tarihçesi
3 Alman çocuk yazını türleri
4 Çocuk yazınına kuramsal yaklaşımlar
5 Kurmaca çocuk karakterler ve özellikleri
6 Çocuk yazınında doğa ve çevre
7 Kurmaca oyun uzamları
8 Yarıyıl Ara Sınavı
9 Robinsonadlarda çocuk izleği
10 Uygulayım bilimi ile çocuk ilişkisi
11 Genel Değerlendirme ve Tartışma
12 Çocuk yazınının çocuk gelişimine katkısı
13 Çocuk kitaplarında resimlemelerin önemi
14 Kitap incelemesi:
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Berbeli Wanning, Anna Sternmann (2015): Ökologie in der Kinder- und Jugendliteratur.- In: G. Dürbeck/ U. Stobbe (Hg.): Ecocriticism. Eine Einführung.- Köln u.a.: Böhlau, S. 258-270
- Ewers, Hans-Heino (2008): Romantik. In: Wild, Reiner (Hg.): Geschichte der deutschen Kin der- und Jugendliteratur. 3., vollst. überarb. u. erw. Aufl. Stuttgart u.a., S. 96 130.
- Ewers, Hans-Heino/Glasenapp, Gabriele von/Pecher, Claudia Maria (Hg.) (2013): Lesen für die Umwelt. Natur, Umwelt und Umweltschutz in der Kinder- und Jugendliteratur. Baltmannsweiler.
- Ewers, Hans-Heino: Kinder und Natur, Kinder der Natur (2013). In: ders./Glasenapp, Gabrie le von/Pecher, Claudia Maria (Hg.): Lesen für die Umwelt. Natur, Umwelt und Um weltschutz in der Kinder- und Jugendliteratur. Baltmannsweiler, S. 1 12.
- Glasenapp, Gabriele von (2013): Apokalypse now! Formen und Funktionen von Utopien und Dystopien in der Kinder- und Jugendliteratur. In: Ewers, Hans-Heino/dies./Pecher, Claudia Maria (Hg.): Lesen für die Umwelt. Natur, Umwelt und Umweltschutz in der Kinder- und Jugendliteratur. Baltmannsweiler, S. 67 86.
- Hoffmann, Julia (2010): Blumenkinder. Kinder- und Jugendliteratur ökokritisch betrachtet. In: Ermisch, Maren/Kruse, Ulrike/Stobbe, Urte (Hg.): Ökologische Transformationen und literarische Repräsentationen. Göttingen, S. 35-58.
- Lindenpütz, Dagmar (2000): Natur und Umwelt als Thema der Kinder- und Jugendliteratur. In: Lange, Günter (Hg.): Taschenbuch der Kinder- und Jugendliteratur. Baltmanns weiler, S. 727-745.
- Weinkauff, Gina/Glasenapp, Gabriele von (2010): Kinder- und Jugendliteratur. Paderborn.
- Jean-Jacques Rousseau: "Emil oder Über die Erziehung" (1762)
- Hoffmann, E. T. A (2001): Das fremde Kind (1817). In: E. T. A. Hoffmann: Sämtliche Werke. Bd. 4. Hg v. Segebrecht, Wulf. Frankfurt a.M., S. 570-616.
- H. S. Daemmrich/ Ingrid G. Daemmrich (1995): Themen und Motive in der Literatur. Ein Handbuch.- Tübingen u.a.: Francke
- G.H. Mohr (1991): Lexikon der Symbole. Bilder und Zeichen der christlichen Kunst.- Freiburg u.a.: Herder/ Spektrum
- Heinrich Hoffmann (1844): Der Struwwelpeter.
- Wilhelm Busch (1865): "Max und Moritz.
- Wolf Durian (1926): "Kai aus der Kiste".
- Erich Kästner (1928): "Emil und die Detektive".
- Astrid Lindgren (1944): "Pippi Langstrumpf".
- Michael Ende (1980): "Die unendliche Geschichte".
- Gudrun Pausewang (1987): Die Wolke. Ravensburger Verlag, Ravensburg.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin yüzde 70%`ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Ödev Hazırlama 4 8 32
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1324
ÖK.2324
ÖK.3324
ÖK.4324
ÖK.5324