DERS ADI

: Alan Seç. IV (Metinbilim)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 2028 Alan Seç. IV (Metinbilim) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bilimsel metinleri metinbilimsel ölçütlere göre çözümleyerek öğrencilerin düzgün kurgulanmış bilimsel metinler üretmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Belirli bir konu hakkında yazılmış olan makaleleri araştır, toplar, karşılaştırır ve özelliklerini değerlendirir
2   2. Bilimsel metin okumalarında eleştirel, analitik ve karşılaştırmalı bir bakış açısı kazanır
3   3. Bilimsel metinlerin yapısal, içeriksel ve biçemsel özellikleri hakkında bilgi verir
4   4. Bilimsel metinleri çözümler
5   5. Alman ve Türk dilinde kaleme alınmış eleştirileri karşılaştırı ve analiz eder

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Farklı Metin Türleri ve Özellikleri
2 2. Bilimsel metnin yapısı ve şekli
3 3. Çalışma alanın belirlenmesi ve literatürün sınırlandırılması
4 4. Araştıma ve tarama sonuçlarının derlenmesi
5 5. Taslağın önemi ve düşüncerin not edilip sınıflandırılması
6 6. Başlık ve alt başlıklar arasındaki bağıntı
7 7. Giriş ile sonuç arasındaki mantıklı bağıntı
8 8. Yarıyıl Ara Sınavı
9 9. Yazma tutukluğunun aşılması: Freewriting ve Clustering yöntemi
10 10. Almanca makalelerin analiz edilmesi
11 11. Makale Örnekleri
12 12. Makalelerin karşılaştırılıp analiz edilmesi
13 13. Bir konu hakkında bilimsel bir metin üretmek
14 14. Genel Değerlendirme
15 15. Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Busch-Lauer, I.-A. (2001): Fachtexte im Kontrast: eine linguistische Analyse zu den Kommunikationsbereichen Medizin und Linguistik. Frankfurt am Main; Berlin; Bern: Peter Lang.
- Ehlich, K./ Steets, A. (Hg.) (2003): Wissenschaftlich schreiben-lehren und lernen. Berlin/New York: de Gruyter.
- Piitulainen, Marja-Leena (2001): Zur Selbstbezeichnung in deutschen und finnischen Textsorten . In: Fix, U. (hrsg.): Zur Kulturspezifik von Textsorten. Tübingen: Staufenburg-Verlag.
- Schröder, H. (1998): Der Stil wissenschaftlichen Schreibens zwischen Disziplin, Kultur und Paradigma-Methodologische Anmerkungen zur interkulturellen Stilforschung . In: Stickel, Gerhard (hrsg.): Stilfragen. Berlin/New York: de Gruyter, S.150-180.
- Schröder, H. (1998): Ich sage das einmal ganz ungeschützt -Hedging und wissenschaftlicher Diskurs. In: Danneberg, L. / Niederhauser, J. (hrsg.): Darstellungsformen der Wissenschaften im Kontrast. Aspekte der Methodik, Theorie und Empirie. Tübingen: Narr, S. 263-276.
- (Hg.) Kruse/ Jakobs/ Ruhmann (1999): Schlüsselkometenz Schreiben: Konzepte, Methoden, Projekte für Schreibberatung und Schreibdidaktik an der Hochschule.- Neuwied, u.a.: Hermann Luchterhand Verlag.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin yüzde 70%`ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.132522
ÖK.23252
ÖK.33252
ÖK.432542
ÖK.532552