DERS ADI

: Alan Seç. VI (Almanca Öğretiminde Drama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 3022 Alan Seç. VI (Almanca Öğretiminde Drama) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. KUTHAN KAHRAMANTÜRK

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı dil felsefesinin temel kavramları ve sorunlarını, analitik dil kuramlarını, varoluşçu, yapısalcı, post yapısalcı vb. felsefi akımlarını, dil, düşünce, anlam ve bunların ilişkilerine dair yaklaşımlarını öğrenmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil felsefesinin temel kavramlarını ve sorunlarını bilir
2   Dil olgusunun insanın zihinsel gelişimindeki yerinin ve gücünün bilincine varır
3   Analitik dil kuramları öğrenir
4   Varoluşçu, yapısalcı, post yapısalcı vb. felsefi akımları öğrenir
5   Dil ile düşünce arasındaki ilişkiyi öğrenir
6   Dil felsefesinin gelişim tarihini bilir
7   Dil, düşünce, anlam ve bunların ilişkilerine dair yaklaşımları bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil ve Felsefe İlişkisi F. de Saussure ve yapısal dilbilimi yaklaşımları
2 Dil Felsefesi Tarihi Göstergebilim ve Dil Felsefesi İlişkisi
3 Wilhelm von Humboldt un dil ve dünya görüşü ilişkisi I Ludwig Wittgenstein ve dil felsefesi I
4 Wilhelm von Humboldt un dil ve dünya görüşü ilişkisi II Ludwig Wittgenstein ve dil felsefesi II
5 Sapir-Whorf-Hipotezi Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Sapir-Whorf-Hipotezi ve Dilde Dünya Görüşü
7 Walter Porzig ve dil mucizesi görüşü I
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Walter Porzig ve dil mucizesi görüşü II
10 Modern dilbiliminde genel dil görüşleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

W.v. Humboldt: Über die Verschiedenheit des menschlichen Sprachbaus und ihren Einfluß auf die geistige Entwicklung des Menschengeschlechts. 1835
Walter Porzig: Das Wunder der Sprache. 1957
Benjamin Lee Whorf: Language, Thought, and Reality. 1964.
Ludwig Wittgenstein: Logisch-philosophische Abhandlung 1920
Ludwig Wittgenstein: Philosophische Untersuchungen. 1953
Metzler: Philosophie Lexikon. Eintrag Semiotik .
Metzler: Philosophie Lexikon. Eintrag Sprachphilosophie .
Cambridge Dil Ansiklopedisi (David Crystal), Uludağ Üniversitesi, 2010
Hadumod Bußmann: Lexikon der Sprachwissenschaft. 3. Auflage. Stuttgart: Kröner. 2002

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Multimedyal anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı Sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kuthan.kturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15545344
ÖK.235553444
ÖK.35545344
ÖK.435553145
ÖK.55543135
ÖK.655555555555
ÖK.755555555555