DERS ADI

: Alan Seç. II (Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 2027 Alan Seç. II (Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYLİN NADİNE KUL

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste kültürlerarası iletişimden hareketle kültür karşılaştırmaları yapabilme ve kültürlerarası durumlarda iletişimde bulunabilme yetisinin kazanılması ve kültürlerarası farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dil öğretiminde ülke bilgisi ile ilgili temel yaklaşımları tanımlayabilmektedir.
2   Karşılaştırmalı Ülke Bilgisini diğerlerinden ayırt edebilmektedir.
3   Türk ve Alman kültürünü karşılaştırabilmektedir ve benzerlik ile farkları ayırt edebilmektedir.
4   Karşılaştırmalı Ülke Bilgisini yabancı dil öğretimi açısından değerlendirebilmektedir.
5   Öğrenci farklı perspektiflerden bakabilmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karşılaştırmalı (Kültürlerarası) Ülke Bilgisine Giriş
2 Kültür nedir
3 Kültür ve dil
4 Yabancı dil dersinde ülke bilgisi ve yaklaşımlar
5 Karşılaştırmalı (Kültürlerarası) Ülke Bilgisi
6 Kültürlerarası ülke Bilgisinini ders içeriği ve metodları
7 Kültür karşılaştırmaları için örnek alıştırma tipleri
8 Ders kitaplarında kültürlerarası ülke bilgisi
9 Kültürlerarası ülke bilgisi ve edebi metinler
10 Kültürlerarası ülke bilgisi ve filmler
11 Kültürlerarası ülke bilgisi ve filmler
12 Kültürlerarası ülke bilgisi ve müzik
13 Kültürlerarası ülke bilgisi ve internet projeleri
14 Genel tekrar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Biechele, M. /Padrós, A.:Didaktik der Landeskunde. Fernstudieneinheit 31. Langenscheidt, München, (2003)
- Berger, Maria Cristina; Martini Maddalena: Generation Deutschsprachige Landeskunde im Europäschen Kontext, Ernst Klett, Stuttgart, 2005
- Lege, Peter: Wer, was, wann, wo Das D-A-CH Landeskunde- Quiz Fragen und Antworten zu Deutschland, Österreich und der Schweiz, Langenscheidt, Berlin und München
- https://www.goethe.de/prj/dfd/d/tutorials//das_deutschlandlabor_mentalitaet/2540
- https://sites.google.com/site/dafmusik/willkommen
- https://www.goethe.de/ins/dk/de/spr/unt/kum/dfj/fil.html

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Proje-sunum, grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aylin.kul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba günleri 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135545344
ÖK.25553444
ÖK.335545344
ÖK.45553145
ÖK.55443145