DERS ADI

: Almanca Öğretiminde Edebi Metinler II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 3014 Almanca Öğretiminde Edebi Metinler II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacaı öğrencilere Alman dilinde yazılmış Şiir ve Drama alanlarından seçilen edebi eserleri tanıtmak, ele alınan eserleri anlamalarını, yorum yapmalarını sağlamak ve dersi işleme yöntemlerini öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebi Çağlara göre çeşitli şiir/ drama/ anlatı özelliklerini öğrenebilir
2   Şiir, drama, anlatı alanlarından seçilmiş eserlerin analizini yapabilir
3   Şiir, drama, anlatı türlerini anlayabilir
4   Şiir, drama, anlatı temel kavramlarını öğrenebilir
5   Şiir, drama, anlatı analiz yöntemleri kavrayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yazınsal bir tür olarak şiir
2 Aristoteles'in poetikası, şiirin doğal biçimleri (J. W. von Goethe) ve ifade biçimi olarak şiir
3 Şiirin temel kavramları
4 Metin analizinin özellikleri
5 Şiir analizinin özellikleri
6 Phanopoeia, imge olarak sözcük, temsili imgelem. Seçilen lirik eserlerin analizi
7 Seçilen şiirlerin incelenmesi
8 Yarıyıl Ara Sınavı
9 Yazınsal bir tür olarak drama
10 Dramanın temel özellikleri
11 Drama biçimleri
12 Analitik drama. Açık ve kapalı dramanın temel özellikleri
13 Metin analizinin özellikleri
14 Örnek metinler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Bernd Matzkowski (1998): Wie interpretiere ich Lyrik Bange Verlag, Hollfeld
- Wienfried Pielow (1998): Das Gedicht im Unterricht, Wirkungen, Chancen, Zugänge. Kusel
Verlag, München
- Walter Hinck (Hrsg.) (1988): Gedichte und Interpretationen. Reclam, Stuttgart
- Hans Dieter Gelfert (2005): Wie interpretiert man ein Drama. Reclam, Stuttgart
- Bernd Matzkowski (1998): Wie interpretiere ich ein Drama Bange Verlag, Hollfeld
- Otto Bantel (1965): Grundbegriffe der Literatur. Hirschgraben Verlag, Frankfurt am Main
- Annemarie und Wofgang van Rinsum: Dramen.
- Otto F. Best (1999): Handbuch literarischer Fachbegriffe, Definitionen und Beispiele. Fischer
Verlag, Frankfurt am Main
- Benno von Wiese (Hrsg.) (1975): Das deutsche Drama, Band I-II. August Bagel Verlag,
Düsseldorf



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin yüzde 70%`ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1425
ÖK.2425
ÖK.3425
ÖK.4425
ÖK.5425