DERS ADI

: Alman Edebiyatı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ADE 2014 Alman Edebiyatı II ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYLİN NADİNE KUL

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Alman Edebiyatı I dersinin devamıdır.19. yy. dan başlayarak 21. yy. kadar olan Edebiyat Bilimi alanından seçilmiş çözümleme ve eleştiride kullanılan temel kavramları, analiz metotları, edebi dönemler ve çeşitli eserlerden örnekler içeren konuları kapsamaktadır. Dersin amacı ve hedefi Edebiyat kavramına bilimsel bir yaklaşım geliştirilmesi ve öğretmen adaylarına yabancı dil olarak Almanca derslerinde edebi metinleri kullanabilmeleri için gerekli olan sistematik bilgileri iletmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alana özgü bilimsel bir yaklaşım ortaya koyabilir
2   Edebiyatbilim alanında çeşitli kuramları özetleyebilir
3   Edebiyatbilim alanında çeşitli kuramları karşılaştırabilir
4   Alana özgü önemli kavramların tanımlarını çözümleyebilir
5   Yazınsallığın önemli kriterlerini sıralayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebi Dönem İncelemesi: Klasik
2 Dönemin Tipik Eserlerinin İncelenmesi: Klasik
3 Edebi Dönem İncelemesi: Romantik
4 Dönemin Tipik Eserlerinin İncelenmesi: Romantik
5 Edebi Dönem İncelemesi: Biedermeier
6 Dönemin Tipik Eserlerinin İncelenmesi: Biedermeier
7 Sınava Hazırlık
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, Ara Sınav
9 Edebi Dönem İncelemesi: Vormärz
10 Dönemin Tipik Eserlerinin İncelenmesi: Vormärz
11 Edebi Dönem İncelemesi: Realizm
12 Dönemin Tipik Eserlerinin İncelenmesi: Realizm
13 Edebi Dönem İncelemesi: Naturalizm Dönemin Tipik Eserlerinin İncelenmesi: Naturalizm
14 Edebi Dönem İncelemesi: Moderne
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Mende, Claudio. Deutsche Literaturgeschichte -Epochenüberblicke , Hollfeld: C. Bange Verlag, 2010;
-Nürnberger, Helmuth. Geschichte der deutschen Literatur. München: Bayerischer Schul-Verlag, 1998;
-Pohl, Wolfgang. Literaturgeschichte. http://www.pohlw.de/literatur/epochen/ma.htm

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminer ve interaktiv öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aylin.kul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 12.00-13.00
perşembe 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1323451
ÖK.2323451
ÖK.3323451
ÖK.4323451
ÖK.5