DERS ADI

: Alan Seç. 3 (Programlama Öğretimi Yaklaşımları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEK 4020 Alan Seç. 3 (Programlama Öğretimi Yaklaşımları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ELİF BUĞRA KUZU DEMİR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; oyuna giriş; oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar; psikolojisi ve davranış teoremleri; oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri; bireysel ve grup oyunları; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri;örnek oyun uygulamaları; eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımları hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırma ile ilgili temel tanım ve kavramları açıklayabilir.
2   Oyuncu, ödül ve eğlence türlerini karşılaştırabilir.
3   Oyunların psikolojik ve davranışsal etkilerini açıklayabilir.
4   Oyun elementleri ve mekaniklerini açıklayabilir.
5   Örnek oyun uygulamaları geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oyun ve oyunlaştırma, örnek oyun ve oyunlaştırma uygulamaları inceleme
2 Eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar, örnek uygulamaları inceleme
3 Eğitsel oyun ve oyunlaştırmada başarı, motivasyon ve akış deneyimi
4 Oyun tasarım modelleri
5 Oyuncu türleri, ödül türleri, oyun elementleri, mekanikleri ve eğlence türleri
6 Bir oyuna yönelik senaryonu yazımı
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Fiziksel ortam bağlamında eğitsel oyun geliştirme
9 Dijital ortam bağlamında bir oyun motoru ile eğitsel oyun geliştirmeye giriş
10 Oyun motoru özelliklerini tanıma
11 Senaryoya uygun oyun görselleri geliştirme
12 Oyun görselleri ile animasyon geliştirme ve kodlama
13 Oyun motoru içinde kodlama ve test etme
14 Oyun motorunda geliştirilen oyunu farklı platformlarda çalışır hale getirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adams, E., & Dormans, J. (2012). Game mechanics: advanced game design. New Riders.
Kapp, K. M. (2012). The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education. John Wiley & Sons.
Schell, J. (2014). The Art of Game Design: A book of lenses. AK Peters/CRC Press.
Yılmaz, E. A. (2017). Oyunlaştırma. Abaküs Yayıncılık.
Zichermann, G., & Cunningham, C. (2011). Gamification by design: Implementing game mechanics in web and mobile apps. O'Reilly Media, Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, gözlem, örnek olay inceleme, deneme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Yasemin KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 13 2 26
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12545444322
ÖK.22545454322
ÖK.32535543322
ÖK.42445553322
ÖK.52445543322