DERS ADI

: Temel Programlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEK 2003 Temel Programlama ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. KÜRŞAT ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere C programlama dili aracılığıyla temel programlama mantığını öğretmek, algoritma geliştirme ve problem çözme becerilerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Programlamaya giriş ve temel kavramları tanımlar.
2   C programlama dili ile algoritma geliştirebilir.
3   Değişkenler, veri türleri, karar yapıları, döngüler ve diziler gibi temel yapıların kullanımını uygular.
4   C dili ile basit ve orta düzey programlar yazabilir ve hata ayıklayabilir.
5   Yapısal programlamanın mantığını kavrayarak kendi projelerini geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlk Toplantı: Ders hakkında bilgi
2 Programlamaya Giriş, Algoritmik Düşünme
3 C Programlama Diline Giriş, Derleyici Kullanımı
4 Değişkenler, Veri Tipleri ve Operatörler
5 Girdi/Çıktı Fonksiyonları (printf, scanf)
6 Karar Yapıları: if, if-else, çoklu koşullar
7 switch-case Yapısı
8 Vize
9 Döngüler: for, while ve do-while
10 Dizi Kavramı ve Tek Boyutlu Diziler
11 Çok Boyutlu Diziler
12 Karakter Dizileri (Stringler)
13 Fonksiyonlar: Tanım, Çağırma ve Parametreler
14 Fonksiyonlar ve Dosya İşlemleri
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

C Programlama Dili
Yazar: Kerem Kılıç
Yayınevi: Kodlab
Açıklama: C diline sıfırdan başlayarak, değişkenlerden dosya işlemlerine kadar birçok konuyu sade bir dille anlatır. Yeni başlayan öğrenciler için uygundur.

C ile Programlama Dili
Yazar: B. Taner Derman
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Açıklama: Temel kavramlardan ileri düzey konulara geçişi kolaylaştıran, üniversitelerde sıklıkla kullanılan bir kitaptır.

C Programming Language (2nd Edition)
Authors: Brian W. Kernighan & Dennis M. Ritchie
Publisher: Prentice Hall
Note: This is the classic and most authoritative book on C programming, written by the creators of the language. Recommended for both learners and professionals.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım (Teorik sunum)

Uygulamalı laboratuvar çalışmaları

Kodlama egzersizleri ve küçük projeler

Sınıf içi tartışma ve soru-cevap

Ödev ve bireysel çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin aktif katılımı, sınıf içi tartışmalara katkıları, derste sorulan sorulara doğru yanıt verme gibi unsurlar; ayrıca düzenli devam durumu, öğretim elemanı tarafından izlenir.

Bu kriterlere olumlu katkı sağlayan öğrencilere, final notuna %10 a kadar ek puan verilebilir.

Ek puan, yalnızca öğrencinin dönem içi performansı göz önünde bulundurularak ve öğretim elemanının takdirine bağlı olarak uygulanır.

Bu ek puan uygulaması, öğrencinin harf notunu olumlu yönde etkileyebilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur: uygulamalarda en az %70, teoride %80.

Laboratuvarlarda bireysel katılım ve kod yazımı beklenir.

Kopya veya intihal durumunda ilgili yönetmelikler uygulanır.

Zamanında teslim edilmeyen ödevler kabul edilmez.

Uygulama sınavı sırasında kendi kodunu yazmayan öğrenci başarısız sayılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Kürşat Arslan
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitiminde Doçent, BEF, DEU
Uğur Mumcu Cad. 135. Sk. No:5 35380 Buca-İZMİR
kursat.arslan@deu.edu.tr
+902323012064
galloglu.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

-

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 5 50
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11254343321
ÖK.21254343321
ÖK.31254343321
ÖK.41111111111
ÖK.51111111111