DERS ADI

: Proje Geliştirme ve Yönetimi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEK 4001 Proje Geliştirme ve Yönetimi I ZORUNLU 2 2 0 3

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere proje kavramı ve bu kavramla ilişkili diğer temel kavramları kazandırmak; ayrıca öğrencilerin temel düzeyde proje önerisi hazırlayabilmeleri ve proje yönetimi süreçlerini uygulayarak projelerini başarıyla tamamlayabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri edinmelerine katkı sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Proje kavramını açıklayabilme
2   Proje kavramı, temel bileşenlerini ve proje liderin özellikleri açıklayabilme
3   Projelerde özgün değer, katma değer ve yaygın etki kavramlarını açıklar
4   Problemi belirleme ve çözümüne yönelik proje önerisi yazabilme
5   Proje sonuç raporunu yazabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Projenin Tanımı, İşlevi ve Proje Döngüsü
2 Ulusal ve Uluslararası Destek Programları
3 Proje konuları nasıl seçilir Sorun Analizi ve Proje Konusunun Seçimi
4 Proje planlama aşamaları ve proje önerisi konusu
5 Proje önerisi yazma süreci-Amaç-konu-kapsam
6 Proje önerisi yazma süreci-Yöntem, İş paketleri, iş-zaman çizelgeleri
7 Proje önerisi yazma süreci-Başarı ölçütleri, yaygın etki vb
8 Ara sınav, genel ders değerlendirmsi, kurum olanakları
9 Proje önerisi konusu belirleme ve sunma
10 Proje önerisi konusu belirleme ve sunma
11 Proje ürün geliştirmesi
12 Proje ürün geliştirmesi
13 Proje ürün geliştirmesi
14 Proje raporu hazırlama, Proje ve proje yönetiminin değerlendirilmesi,
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erdem, O. A., & Younis, A. (2014). Yazılım Projelerinin Geliştirme Sürecinde Yönetim. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 7(1), 1-9.
Tatlı, Z. (2016). Proje geliştirme sürecine dair öğretmen görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 631-656.
Kazan, H. (2020). Proje Yönetimi. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
Kerzner, H. (2009). Project Management: A Sytems Appro- ach to Planning, Scheduling, and Controlling, Tenth Edt on, John Wley & Sons. New York.
PMI Türkye, (2013). Proje Yönetimi Bilgi Birikimi Kılavuzu (PMBOK Kılavuzu), Dördüncü baskı, Proje Yönet m Mesleğ İlkeler Teknkler ve Rotası Derneğ (PMI TR), İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, Beyin fırtınası, proje tabanlı öğrenme, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav, proje ödevi: bir dönem sonu projesi yapılacaktır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere devam zorunludur. Dönem içinde proje önerisi yazma ve dönem sonunda proje sonuç raporunu teslimi zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Ercan AKPINAR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Buca Eğitim Fakültesi-Sosyal Bina, İzmir, Türkiye
Email: ercan.akpinar(@).deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatlerinde belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 5 2 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Proje Final Sunumu 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11411151211
ÖK.21311151111
ÖK.31211151111
ÖK.41211151111
ÖK.51211151111