DERS ADI

: Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 3006 Osmanlı Tarihi ve Uygarlığı II ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN TÜRKER

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı Küçük Kaynarca Antlaşmasından (1774) Osmanlı imparatorluğunun yıkılışına (1922) kadarki dönem; siyasi gelişmelerin, devlet teşkilatlanmasının ve yerel yönetim birimlerinin; diğer çevre toplum ve devletlerle ilişkilerini açıklamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı İmparatorluğunun gerileme dönemine girmesinin nedenlerini kavrar.
2   Osmanlı İmparatorluğunun gerileme döneminden çıkış arayışlarını kavrar.
3   Dünya ölçeğinde değişen ekonomik ve siyasi koşulların Osmanlı İmparatorluğu üzerindeki etkilerini kavrar.
4   Fransız Devrimi ve Sanayi devriminin Osmanlı İmparatorluğu üzerindeki etkileri kavrar.
5   Osmanlı İmparatorluğunun dağılma sürecinden kurtulmak için başvurduğu reform çabalarını kavrar.
6   Osmanlı İmparatorluğunun yıkılış nedenlerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 III. Selim dönemi. Nizam-ı Cedit Dönemi Reformları
2 II. Mahmut dönemi ve Sened-i İttifak
3 Sırp ve Yunan ayaklanmaları
4 M. Ali Paşa Ayaklanmaları ve Mısır sorunu
5 II. Mahmut Dönemi Reformları
6 Tanzimat Fermanı ve Önemi
7 Kırım Savaşı ve Paris Barış Antlaşması ve Islahat Fermanı
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 1877-78 Osmanlı-Rus Savaşı ve Berlin Konferansı
10 I.Meşrutiyet Dönemi ve siyasi olayları
11 II. Meşrutiyet Dönemi ve siyasi olayları
12 Trablusgarp Savaşı ve Balkan Savaşları
13 I.Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu
14 Osmanlı İmparatorluğunun sonu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akşin, S. (Ed.). (1992). Türkiye tarihi 3 (1600 1900). Cem Yayınları.
Armaoğlu, F. (1964). Siyasi tarih. Ayyıldız Matbaası.
Berkes, N. (1978). Türkiye'de çağdaşlaşma. Doğu-Batı Yayınları.
Eryılmaz, B. (1992). Tanzimat ve yönetimde modernleşme. İşaret Yayınları.
Karal, E. Z. (1976). Osmanlı tarihi (Cilt 5 9). Türk Tarih Kurumu Yayınları.
Ortaylı, İ. (1983). Osmanlı İmparatorluğu nun en uzun yüzyılı. Hil Yayınları.
Sander, O. (2007). Siyasi tarih: İlkçağlardan 1918 e. İmge Yayınları.
Turan, Ş. (t.y.). Türk kültür tarihi. (Yayın yılı belirtilmedi.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli test, yazılı sınav(Uzun ve kısa yanıtlı)

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hturker@deu.edu.tr
HAY 406
Tel 3012300

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 09:00-10:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555545
ÖK.255555555
ÖK.355555545
ÖK.455555545
ÖK.555555545
ÖK.655555555