DERS ADI

: Tarih Araştırma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 2005 Tarih Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI AVCI AKÇALI

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders öğretmen adaylarının tarih biliminin önemini ve değerini anlamalarını, bilimsel araştırma niteliklerini tanımalarını, tarihin kaynaklarını ve tarih araştırmalarının çeşitli aşamalarını kavramalarını ve aynı zamanda tarihsel araştırma deneyimi kazanmalarını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihin önemini ve değerini açıklar.
2   Bilimsel araştırmaların özelliklerini kavrar.
3   Tarih araştırmasının basamaklarını özetler.
4   Tarihin kaynaklarını tanıyabilme ve özelliklerini değerlendirir.
5   Tarih araştırmalarına dair edinilen yöntem bilgisini uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaç, içerik ve kaynakları
2 Tarihin konusu, önemi ve değeri
3 Tarih biliminin tarihçesi
4 Bir araştırmayı bilimsel kılan özellikler
5 Tarih araştırmalarının temel aşamaları
6 Tarih araştırmalarında konu belirleme
7 Tarih araştırmalarında birinci el kaynaklar
8 Genel Tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Tarih araştırmalarında ikinci el kaynaklar
10 Tarihi kaynaklarda nesnellik ve güvenirlik
11 Tarih araştırmalarında veri tasnifi ve yazım
12 Tarih araştırmalarında kaynak gösterimi
13 Tarih araştırması ve yazım deneyimi
14 Tarih araştırması ve yazım deneyimi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kütükoğlu, M. (2019). Tarih Araştırmalarında Usul. Türk Tarih Kurumu Yayınları.
2. Burke, Peter (1994). Tarih ve Toplumsal Kuram. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
3. Özbaran, S. (2005). Tarih, Tarihçi ve Toplum. Tarih Vakfı Yurt Yayınları
4. Özçelik, İ. (2012). Tarih Araştırmalarında Yöntem ve Teknikler. Nobel Akademi Yayıncılık
5. Caunce, S., 2001, Sözlü Tarih ve Yerel Tarihçi, İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları
6. Özbaran, Salih (2003). Güdümlü Tarih. İstanbul: Cem Yayınevi
7. Danacıoğlu, E. (2001). Geçmişin izleri: Yanıbaşımızdaki tarih için bir kılavuz. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin % 70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.152
ÖK.2523
ÖK.35522
ÖK.4522
ÖK.55522