DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4112 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ EKBER GÜLERSOY

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapmak; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmak; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmek; öğretim ortamlarını hazırlamak, sınıfı yönetmek, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulda ilgili öğretmenle ortak çalışabilir.
2   Öğrendiği metotları uygulayabilir.
3   Öğretmenin yardımıyla ders planı yapabilme ve uygulayabilir.
4   Dersin değerlendirmesini yapabilir.
5   Öğretmen-öğrenci iletişimi konusunda deneyim sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MBD 4111 - Öğretmenlik Uygulaması 1

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı
2 Okul ziyareti: Yönetici, öğretmen ve öğrencilerle tanışma
3 Gözlem: Uygulama öğretmeni gözlemleme ve öğrencileri tanıma değerlendirmeler
4 Gözlem: Uygulama öğretmeni gözlemleme ve öğrencileri tanıma değerlendirmeler
5 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması
6 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması
7 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin uygulanması
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin uygulanması
10 Çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
11 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme öğretim ortamlarını hazırlama
12 Alana özgü geliştirilen etkinlik ve materyali uygulama
13 Alana özgü geliştirilen etkinlik ve materyali uygulama
14 Çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

YÖK/Dünya Bankası, 1998; Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
Yigit, N. (Editör), 2006; Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gözlem, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.gulersoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 6 78
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 15 15
Vize Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 258

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555
ÖK.2555555
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.555