DERS ADI

: Türk-İslam Devletleri Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 1004 Türk-İslam Devletleri Tarihi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı tarih okuryazarlığı kavramını öğrencilere kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih okuryazarlığı kavramının anlar.
2   Tarih okuryazarlığı ile ilgili diğer kavramları öğrenir.
3   Bir tarih okuryazarında bulunması gereken nitelikleri bilir.
4   Tarih okuryazarlığının alt boyutlarını anlar.
5   Tarih okuryazarlığını geliştirecek etkinlikler hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Amacı, Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme
2 Tarih Eğitiminin Amacı, Tarih Okuryazarlığı Kavramı, Tarih Eğitimi ve Tarih Okuryazarlığı I
3 Tarih Eğitiminin Amacı, Tarih Okuryazarlığı Kavramı, Tarih Eğitimi ve Tarih Okuryazarlığı II
4 Tarih Okuryazarlığı Kavramı ile İlgili Diğer Kavramlar
5 Bir Tarih Okuryazarında Bulunması Gereken Nitelikler
6 Tarih Okuryazarlığının Alt Boyutları ve Performans Göstergelerinin Analizi I
7 Tarih Okuryazarlığının Alt Boyutları ve Performans Göstergelerinin Analizi II
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Okuryazarlık ile Tarih Öğretim Programı Kazanımlarını İlişkilendirme I
10 Okuryazarlık ile Tarih Öğretim Programı Kazanımlarını İlişkilendirme II
11 Tarih Okuryazarlığını Geliştirecek Etkinlikler Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme I
12 Tarih Okuryazarlığını Geliştirecek Etkinlikler Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme II
13 Tarih Okuryazarlığını Geliştirecek Etkinlikler Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme III
14 Konunun Analizi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. S. Özbaran. (1998). Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, İstanbul: Dokuz Eylül Yayınları.
2. S. Özbaran. (1997).Tarih, Tarihçi ve Toplum:Tarihin Çağrışımı, Doğası, Tarihçilik ve Tarih Öğretimi Üstüne Düşünceler, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
3. S. Özbaran. (1992). Tarih ve Öğretimi, İstanbul: Can Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, derslerin %70'inde bulunmaları, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555