DERS ADI

: Çağdaş Siyasal Düşünceler Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 3007 Çağdaş Siyasal Düşünceler Tarihi ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CEREN UÇAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti tarihiyle ilgili temel kaynakları tanımaları ve bu kaynakları analiz edebilmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye Cumhuriyeti tarihi ile ilgili temel yazılı kaynakları tanır.
2   Türkiye Cumhuriyeti tarihi ile ilgili temel kavramları (ulusal egemenlik, cumhuriyet, tam bağımsızlık) tahlil eder.
3   Cumhuriyet arihi disiplininin ortaya çıkışını değerlendirir.
4   Türk tarih tezi ve eleştirileri özetler.
5   Türkiye Cumhuriyeti tarihine yönelik eleştirel yaklaşımlar kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi, Dersin Kural ve Gerekleri Türkiye Cumhuriyeti Tarihine Giriş Dersinin Konusu, Dönemi ve Kaynakları
2 Türkiye Cumhuriyetinin Yazılı, Sözlü ve Görsel Kaynakları
3 Temel Kavramlar: Ulusal Egemenlik, Cumhuriyet, Tam Bağımsızlık ve Diğerleri
4 Cumhuriyet Tarihi Disiplininin Ortaya Çıkışı: Nutuk, Cumhuriyet Tarihi Ders Kitapları, İnkılâp Tarihi Dersleri
5 Türk Tarih Tezi ve Eleştiriler
6 Türkiyede Çağdaşlaşma: Çağdaşlaşma Mitosları
7 Devamlılık Tezi Bağlamında Cumhuriyette Devam Eden ve Etmeyen Unsurlar
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Siyasal Akımlar I: Osmanlıcılık, Batıcılık
10 Siyasal Akımlar II: İslamcılık, Türkçülük
11 Cumhuriyetin Yönetim Kadrosu: Devamlılık-Kopuş
12 Cumhuriyetin 6 İlkesi Nasıl Oluştu
13 Osmanlıdan Cumhuriyete İktisadi Yapı
14 Osmanlı, Türkiye ve Dünya
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yalçın, E. Semih (2007). Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Kaynakları. Ankara, Berikan Yayınları
2. Zürcher, Erik Jan (2009). Savaş, Devrim ve Uluslaşma Türkiye Tarihinde Geçiş Dönemi (1908-1928). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
3. Findley, Carter Vaughn (2011). Modern Türkiye Tarihi (İslam, Milliyetçilik ve Modernlik 1789-2007). İstanbul: Timaş Yayınları
4. Kasaba, Reşat Ed. (2011). Türkiye Tarihi: 1839-2010. İstanbul: Kitap Yayınları
5. Georgeon, François (2009). Osmanlı- Türk Modernleşmesi 1900- 1930. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İşbirlikli Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, derslerin %70'inde bulunmaları, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.ucan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555