DERS ADI

: Türk Kültür Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 1010 Türk Kültür Tarihi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CEREN UÇAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Dünya Tarihinde önemli bir yer tutan Roma İmparatorluğu'nun son dönemlerini tanımlayan Bizans İmparatorluğu'nun siyasi, kültürel ve ekonomik tarihini öğretme ve Bizans'ın Dünya, özellikle de Anadolu kültürüne olan katkısını kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hıristiyanlaşma sonrası Roma İmparatorluğu tarihinin kronolojisini bilir.
2   Ortaçağlarda Kuzey Akdeniz ve Balkanların siyasi ve demografik dengelerini açıklar.
3   Hıristiyanlığın siyasallaşmasını ve Ortaçağ Avrupası'nın kamplaşması sürecini özetler.
4   Fetihler öncesi Anadolu'nun sosyal ve ekonomik hayatının özellikleri sıralar.
5   12.ve 15. yüzyıllar arasında Türk ve Bizans unsurlarının Anadolu'daki birlikteliğini ve etkileşimini analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Roma Devleti'nin kuruluşu ve Cumhuriyet Dönemi
2 Patrici-Plep mücadelesi ve Roma'da Vatandaş
3 Roma-Kartaca Savaşları ve Kartaca'nın Yıkılışı
4 Cumhuriyet Döneminin Sonu ve Roma'da Principatum Dönemi
5 Roma'nın Akdeniz'e Hakim Olması ve Anadolu'yu Alması
6 Julius Caesar ve Takipçileri
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Roma'da Devlet Geleneği
9 Roma'da Ordu Sistemi
10 İznik Konsili'nden Kadıköy'e; Bizans'ın Roma'dan Ayrılması
11 Justinien Dönemşi ve Bizans'ta İkonoklazm
12 Türkler ile Roma ve Bizans'ın İlişkileri
13 Selçuklular ve Bizans, Osmanlı-Bizans İlişkileri
14 Paleologoslar ve Bizans'ın Yıkılması (1453)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gregory, Timothy E. (2011). Bizans Tarihi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
2. Ostrogorsky, George (1999). Bizans Devleti Tarihi. Ankara: TTK Yayınları
3. Cogito Bizans Özel Sayısı (2012). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İşbirlikli Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse düzenli olarak gelmeleri, derslerin %70'inde bulunmaları, kendilerine verilen haftalık okumaları zamanında yapmaları ve sınıf içerisindeki tartışmalara katılmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.ucan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 09:00-11:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555