DERS ADI

: Alan Seç.4 (Arazi Çalışmaları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEO 2016 Alan Seç.4 (Arazi Çalışmaları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HASAN ÇUKUR

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Örnek bir sahada sorunları ve/veya potansiyelleri fark ettirmek. Sorunun ortadan kalkması, potansiyelin harekete geçmesi için yapılması gerekenleri öğrencinin fark etmesi. Doğru arazi kullanımında kazanımlar; yanlış arazi kullanımında risklere dikkat çekmek. Sonuçları Coğrafya prensiplerine göre raporlayabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal ortamdaki etken ve süreçlerin farkındadır
2   Doğal ortam insan faaliyetleri arasındaki ilişkilerin farkındadır
3   İnsan faaliyetleri sonucunda olabilecek çevre problemlerini bilir
4   Mekân analizi için gerekli olan veri ve veri kaynaklarını bilir
5   Coğrafya prensiplerine göre çalışmasını raporlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seçilen örnek saha ile ilgili temel haritaların oluşturulması
2 Litoloji/jeoloji/toprak /vejetasyon, iklim haritalarının yapımı
3 Litoloji/jeoloji/toprak /vejetasyon, iklim haritalarının yapımı
4 Litoloji/jeoloji/toprak /vejetasyon, iklim haritalarının yapımı
5 Anket sonuçları ve diğer beşeri coğrafya datalarının haritalanması
6 Anket sonuçları ve diğer beşeri coğrafya datalarının haritalanması
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Haritaların arazide kontrollerinin yapılması
9 Arazi çalışmalarının değerlendirilmesi
10 Temel haritalar, arazi gözlemleri ve datalara göre konunun raporlanması
11 Temel haritalar, arazi gözlemleri ve datalara göre konunun raporlanması
12 Sahadaki sorunların yazımı
13 Sahadaki sorunlar için önerilerin belirlenmesi
14 Raporların bitirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Henks J., and others, Geographical Information Systems for Urban and Regional Planning
Erinç S., Ortam Ekolojisi ve Degradasyonel Ekosistem Değişiklikleri
Tunçdilek N., Türkiyede Relief Şekilleri ve Arazi Kullanımı
Atalay, İ., Çukur H. Sezer L., Kızılçamın ekolojik özellikleri ve tohum nakli açısından bölgelere ayrılması
Atalay İ., Türkiyenin Ekolojik Bölgeleri
Atalay, İ., Sedir ormanlarının yayılış alanları ve yakın çevresinin genel ekolojik özellikleri ile tohum transfer rejiyonlaması,
Çukur H., Edremit Körfezinde iklim özelliklerinin zeytin yetiştiriciliği üzerine etkileri (Buca Eğitim Fak Dergisi Sayı 13)
Çukur H., Ecosystems of Aegean Subregion in the western Anatolia (First Turkey Romanian Academic Seminar Proseedings).
Çukur H., Buldan İ., Edremit Körfezinde Zeytincilik-Doğal Ortam İnsan

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Uygulama, Gözlem

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hasan.cukur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.3
ÖK.44
ÖK.55