DERS ADI

: Türkiye Fiziki Coğrafyası II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEO 3004 Türkiye Fiziki Coğrafyası II ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ADNAN SEMENDEROĞLU

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye'nin yeryüzü şekillerinin, hidrografik, toprak ve vejetasyon özellikleri ile iklim özelliklerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'nin karstik, buzul ve yapıya bağlı yer şekillerinin oluşum, dağılış ve özelliklerini öğrenebilme
2   Türkiye'nin iklim özelliklerini öğrenebilme
3   Türkiye'nin vejetasyon özelliklerini öğrenebilme
4   Türkiye'deki toprakların özellikleri ve dağılışlarını öğrenebilme
5   Türkiye'nin Akarsuları, gölleri ve denizlerinin özelliklerini öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye'de karst topoğrafyası
2 Türkiye'de buzul topoğrafyası
3 Türkiye'de yapıya bağlı yüzey şekilleri
4 Ege ve Akdenizin hidrografik ve jeomorfolojik özellikleri
5 Karadeniz ve Marmara denizinin hidrografik ve jeomorfolojik özellikleri
6 Türkiye'nin hidrografik özellikleri (akarsular ve göller)
7 Türkiye iklimini belirleyen ana faktörler (planetar faktörler ve coğrafi faktörler). Basınç ve rüzgarlar.
8 ARA SINAV
9 İklim elemanları (sıcaklık, yağış, nemlilik, yağış rejimleri, bağıl nem ve bulutluluk). Buharlaşma, sisler ve ana iklim bölgeleri
10 Türkiye'de fitocoğrafya bölge ve bölümleri. Relik ve endemik bitkiler
11 Karadeniz ve Akdeniz bölgelerinin bitki toplulukları
12 İç, Doğu ve G.D Anadolu bölgelerinin bitki toplulukları
13 Türkiye'de zonal, intrazonal ve azonal topraklar. Erozyon ve sonuçları
14 Arazi inceleme gezisi
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atalay, İ., (2000). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. E.Ü. Basımvevi, Bornova.
Erinç, S., (1982). Jeomorfoloji I. İ.Ü. Ed. Fak. Yay. No: 2931, İstanbul.
Erinç, S., (1971). Jeomorfoloji II. İ.Ü. Ed. Fak. Yay. No: 1628, İstanbul.
Yalçınlar, İ., (1969). Strüktüral Morfoloji II. İ.Ü. Yay. No: 878, İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunu, seminer, tartışma, gezi ve gözlem.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.semenderoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55