DERS ADI

: Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 4002 Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÜZİN ÖZYILMAZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerde çevre bilincinin geliştirilmesi, çevreye duyarlı, kalıcı ve olumlu davranış değişikliklerinin kazandırılması, sorunların çözümünde aktif katılım ve görev alma yetisinin kazandırılması. Okul öncesinde çevre konuları hakkında farkındalık kazanabilecek ve bu konuda projeler geliştirebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre eğitiminin amacını kavrayabilir.
2   Ekolojik sistemlerin nasıl çalıştığını yorumlayabilir.
3   İnsanın çevre sorunlarının oluşumundaki yerini açıklayabilir.
4   Çevre sorunlarına duyarlılık gösterebililir.
5   Çevre okur-yazarlığı gelişir.
6   Çevre sorunlarının çözümüne yönelik projeler geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, ders hakkında bilgi paylaşımı. Çevre eğitimi nedir Çevre eğitiminin amaçları nelerdir
2 Okul öncesi dönemde çevre eğitimi
3 Sistemler, ekosistem kavramı, ekosistem öğeleri, ekosistemlerin işlevleri
4 Madde döngüleri
5 Doğada yaşayan canlılar
6 Doğal afetler
7 Kirlilik türleri ve insan etkileri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Geridönüşüm
10 Hava kirliliği , Su kirliliği, Işık kirliliği
11 Gürültü kirliliği görüntü kirliliği
12 Toprak kirliliği, Radyoaktif kirlilik
13 Türkiye'deki ve Dünyadaki çevre sorunları
14 Okul öncesi çocuklarla yapılabilecek çevre etkinlikleri
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Güney E. (2013) Çevre Sorunları . Ankara. Nobel Yayın dağ.
2. Önder, A. Özkan, B. (2013). Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi; Okul Öncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık
3. Handan Asude Başal (2015) Okulöncesi ve İlkokul Çocukları İçin Uygulamalı Çevre Eğitimi. Ankara: Nobel Yay. Dağ.
4. Ed. Ogelman, H.G. (2014) Çocuk ve Çevre-Küçük Çocuklar ve Çevre Eğitimi El Kitabı. Ankara Eğiten Kitap
5. Gülay, H., Öznacar, M.D. (2010). Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Çevre Eğitimi
Etkinlikleri. Ankara: Pegem A Yay.
6. Bayraktar, V. (Eds)(2022). Erken Çocuklukta Çevre Eğitimi. İstanbul: Lisans Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2.Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 12.00-13.00 HAY z2 nolu derslik

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1423242
ÖK.2423242
ÖK.3423242
ÖK.4423242
ÖK.5423242
ÖK.6423242