DERS ADI

: Alan Seçmeli VII (Erken Çocuklukta Fen Etkinlikleri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 4009 Alan Seçmeli VII (Erken Çocuklukta Fen Etkinlikleri) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÜZİN ÖZYILMAZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Erken çocuklukta fen eğitimin temel hedeflerini bilerek, bu dönemde fen içeriği, bilimsel süreçler ve bilimsel tutum becerilerini geliştirebilecek etkinler tasarlayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulöncesinde fen öğretimine ilişkin temel bileşenleri açıklayabilir.
2   Okulöncesinde fen eğitimin temel hedeflerini açıklayabilir.
3   Okulöncesi dönemde fen içeriği, bilimsel süreçler ve bilimsel tutum becerilerini ifade edebilir.
4   Okulöncesi fen öğretim ortamlarını betimleyebilir.
5   Okulöncesi fen eğitiminde işlenen temel konulara ilişkin kavramların öğretiminde uygun yaklaşımları belirleyebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Okul öncesi dönemde fen eğitiminin önemi
3 Okul öncesi fen çalışmalarında temel fen kavramları ve bu kavramları öğretme teknikleri
4 Okul öncesi fen eğitiminde bilimsel süreç becerileri
5 Okul öncesi fen eğitiminde drama
6 Okul öncesi fen öğretiminde kavram haritaları ve uygulamaları
7 Okul öncesi fen öğretiminde analojiler ve uygulamaları
8 Ders değerlendirmesi, genel tekrar, Ara sınav
9 Okul öncesi fen eğitiminde teknoloji kullanımı
10 Okul öncesi fen öğretiminde fen projeleri ve uygulamaları
11 Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery , Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte ,Pollen Science-Lab , Design and Making Centre , ScienceStart!
12 Basit araç gereçlerle yaparak yaşayarak fen öğrenme
13 Okul öncesi fen kavramlarına yönelik etkinlik ve materyal tasarlama ve uygulama
14 Okul öncesi fen kavramlarına yönelik etkinlik ve materyal tasarlama ve uygulama
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ankara: Nobel Yay.
2.Şahin F. (2000). O.Ö.Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul: Ya Pa Yay.
3.Macaroğlu E. (2005). Fen ve Doğa Etkinlikleri Uygulama Kitabı İstanbul: Morpa Yay
4.Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yay
5.Aktaş Arnas, Y. ( 2007), Fen Ve Matematik Öğreniyorum, İstanbul: Kök Yayıncılık
6.Erbaş, S., Ergül, R., Şimşekli, Y., Özdilek, Z. (2002) Okul Öncesi Dönemde Fen Öğretimi, Ekin Kitabevi
7. Güler T. (2005) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Mobilsoft Yayın.
8. Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2010). Okul Öncesinde Fen Eğitimi, Ankara: Pegem Yayınevi
9. Worth, K., Grollmann, S., (2003). Worms, Shadows And Whirlpools, Science İn The Early Chilhood Clasrooms. Heinemann
10. Johnston, J. Early Exploration in Science, Open University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma, Araştırma, İşbirlikli Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları çerçevesinde arasınavlar final sınavı ve dönem içi verilen ödev performanslarına göre gerçekleştirilmektedir. Ödevlerle ilgili değerlendirme formları ders öncesinde öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr
Temel Eğitim Bölümü

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 12.00-13.30 HAY Z-2 nolu oda

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Diğer kısa sınavlara hazırlık 2 10 20
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 10 10
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13454
ÖK.23454
ÖK.33454
ÖK.43454
ÖK.53454