DERS ADI

: Alan Seçmeli V (Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 3013 Alan Seçmeli V (Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ DENİZ EKİNCİ VURAL

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul öncesi eğitim için materyal tasarlama ilkelerini betimler
2   Okul öncesi eğitim için materyal tasarlama amaçlarını betimler
3   Materyal geliştirme sürecindeki aşamaları betimler
4   Materyallerin okul öncesi ortamında kullanılması için etkinlikler tasarlar
5   Okul öncesi eğitimde kullanılmak üzere çeşitli basit materyaller geliştirir
6   Geliştirilen materyallerin etkinliğini değerlendirme ölçütlerini betimler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
2 Eğitici oyuncak yapımı
3 Kavram oyuncaklarını destekleyici etkinlikler
4 Yap-boz
5 Örgü oyuncaklar ve örnek çalışmalar
6 Okul öncesi eğitimde kullanılan kukla çeşitleri
7 Kumaş kukla. Parmak kuklası. Ahşap kukla. İpli kukla; Kukla tiyatrosu; kukla yapım ustaları ve kukla üretimi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Kuklalarla hikaye sunumu
10 Çocuk tiyatroları ve gösterilerinde kullanılan kostüm, aksesuar ve dekorlar
11 Eğitici mobil yapımı-I
12 Eğitici mobil yapımı-II
13 Eğitici mobil yapımı-III
14 Çocuklar için kavram ve dramatik oyun materyali tasarlama ve uygulama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Demiral ,Ö. (1987) Okulöncesi Çocukları İçin Eğitici Oyuncak yapımı.: Esin Yayınevi, İstanbul
2. Tosun., Y (1996) Eğitici Oyun ve Oyuncak Yapımı İstanbul: Esin Yayınevi
3. Oguzkan., Ş. , Avcı., N. (2000) Eğitici Oyuncaklar. İstanbul: Yapa Yayınları
4. Avcı, N., Turla, A. (2003) Kuklalar. İstanbul: Yapa Yayın Pazarlama
Dodge, D.T., & Colker, L.J. (1996). The creative curriculum for early childhood. Washington: Teaching Strategie
5. Feeny, S., & Magarick, M. (1984). Choosing good toys for young children. Young Children, 40(1), 21 25. In Isenberg, J., & Jalongo, M. R. (1997). Creative expression and play in early childhood, (2nd. Ed.).Upper Saddle River, New Jersey: Merrill.
6.Hymes, Jr. J. (19974). Teaching the Child under Six(2nd Ed.). Columbus, OH: Merill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem başında ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.ekinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1553
ÖK.2553
ÖK.3553
ÖK.4553
ÖK.5553
ÖK.6555