DERS ADI

: Erken Çocuklukta Fen Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 3001 Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÜZİN ÖZYILMAZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olma ve erken çocukluk döneminde bilimsel düşünmeyi geliştirecek etkinlikleri tasarlama ve yöntemleri uygulamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocuklukta fen öğretiminin önemini açıklar.
2   Erken çocuklukta fen öğretiminde öğretmenin ve ailenin rolünü ifade eder.
3   Erken çocuklukta temel fen kavramlarını tanımlar.
4   Erken çocuklukta fen öğretiminde öğrencilere bilimsel süreç becerileri kazandırabilmenin önemini açıklar.
5   Erken çocuklukta fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerine yönelik etkinlik tasarlar.
6   Erken çocuklukta fen kavramları ile ilgili öğretim yöntem ve tekniklerini tanıma ve uygulamalar yapar.
7   Erken çocukluk dönemi fen çalışmaları ile ilgili materyal ve etkinlik tasarlayabilme ve uygulayabilme ve değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul öncesi dönemde fen eğitiminin önemi
2 Okul öncesi fen eğitiminde ilkeler ve standartlar
3 Okul öncesi fen eğitiminde bilimsel süreç becerileri
4 Okul öncesi fen öğretiminde öğrenme merkezlerinin düzenlenmesi
5 Okul öncesi fen öğretiminde kavram öğretimi, kavram haritaları ve uygulamaları
6 Okul öncesi fen öğretiminde analojiler ve uygulamaları
7 Okul öncesi fen öğretiminde işbirlikli öğrenme
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Okul öncesi fen öğretiminde fen projeleri ve uygulamaları
10 Okul Öncesinde Fen Eğitimi Programı ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları (Wings of Discovery , Tool Kit for Early Chilhood Science Education, La Main à là Pâte ,Pollen Science-Lab , Design and Making Centre , ScienceStart!
11 Okul öncesi fen eğitiminde drama
12 Basit araç gereçlerle yaparak yaşayarak fen öğrenme
13 Okul öncesi fen eğitiminde teknoloji kullanımı
14 Okul öncesi fen kavramlarına yönelik etkinlik ve materyal tasarlama ve uygulama
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
2. Şahin F. (2000). O.Ö.Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul: Ya Pa Yayıncılık.
3. Macaroğlu E. (2005). Fen ve Doğa Etkinlikleri Uygulama Kitabı İstanbul: Morpa Yayıncılık
4. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık
5. Aktaş Arnas, Y. ( 2007), Fen Ve Matematik Öğreniyorum Kök Yayıncılık
6. Erbaş, S., Ergül, R., Şimşekli, Y., Özdilek, Z. (2002) Okul Öncesi Dönemde Fen Öğretimi, Ankara: Ekin Kitabevi
7. Güler T. (2005) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, İstanbul: Mobilsoft Yayın.
8. Uludağ, G. (Eds) (2020). Erken Çocukluk Döneminde FEN EĞİTİMİ - Çocuğun Keşif Yolculuğu. Ankara: Nobel Yayın Dağ.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Yanıt, İşbirlikli Öğrenme, Drama, Sınıf ve Küçük Grup Tartışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2.Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri 12.0-13.30 arası. HAY binası Z 2 nolu oda

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.153533322
ÖK.243533322
ÖK.335332
ÖK.4333
ÖK.5353
ÖK.63
ÖK.73