DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3041 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul matematiği ve bilim olarak matematik arasındaki ilişkileri ve farklılıkları anlar.
2   Öğrenme-öğretme alanındaki temel kavramları (öğrenme, öğretme, öğrenme alanı, öğrenme kuramı, strateji, yöntem, teknik, kazanım, etkinlik, yıllık plan, ölçme-değerlendirme,... vb) ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
3   Ülkemizdeki ortaöğretim matematik dersi öğretim programlarının dayandığı kuramsal anlayış ve öğrenme yaklaşımını kavrar.
4   Matematiğin eğitiminde yararlanılan öğrenme-öğretme yöntem ve tekniklerini bilir ve onlara yönelik uygulamalar yapar.
5   Ortaöğretim düzeyinde bir öğrencinin kavramsal gelişimini izler ve değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik nedir Matematiksel bilgi nasıl üretilir
2 Okul matematiği, teorik matematik ve matematik eğitimi alanları ve bunlar arasındaki etkileşim
3 Öğrenme-öğretme alanındaki temel paradigmalar ve sınıfta öğrenme kuramlarına genel bakış
4 Ülkemizdeki matematik öğretim programlarında yaşanan paradigma ve yaklaşım değişikliği
5 Bazı temel kavramlar (öğrenme, öğretme, öğrenme alanı, öğrenme kuramı, strateji, yöntem, teknik, kazanım, etkinlik, yıllık plan, öğrenme aracı, kavramsal öğrenme, ölçme-değerlendirme vb.) üzerine tartışma
6 Öğretimin sürecinin planlaması sürecine kısaca bakış, yılık plan ve ders planı örneklerinin incelenmesi
7 Matematiksel Öğrenme Etkiliği (MÖE) kavramı, örnekleri ve temel özellikleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Matematik öğretiminde yararlanılan öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri
10 Öğrenci sunumları ve genel tartışma
11 Matematik öğretiminde yararlanılan öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri
12 Öğrenci sunumları ve genel tartışma
13 Matematik öğretiminde yararlanılan öğrenme-öğretme yöntem ve teknikleri
14 Öğrenci sunumları ve genel tartışma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, örnek olay çalışması, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1111111111111111111
ÖK.2111111115151115111
ÖK.3111115115151114111
ÖK.4115115115551114111
ÖK.5511111111151115111