DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4012 Öğretmenlik Uygulaması II ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının uygulama okullarındaki deneyimlerinin tartışılmasının yanı sıra, öğretmen adaylarının bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilmeleri ve uygulayabilmeleri, matematik öğretimine özgü öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak bireysel mikro-öğretim uygulamaları yapmaları, dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirmeleri, uygun öğretim ortamlarını hazırlamaları ve etkili sınıfı yönetimi, ölçme- değerlendirme ve yansıtma yapma becerilerini geliştirmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini tanır ve değerlendirir.
2   Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı mikro-öğretim uygulamaları yapabilir ve değerlendirir.
3   Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir ve uygular.
4   Bir dersi bağımsız bir şekilde planlar ve uygular.
5   Öğretim ortamlarını hazırlar ve yönetir.
6   Çeşitli ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak öğrenci öğrenmesini takip eder.
7   Öğretimle ilgili öz değerlendirme yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönem planı, staj okullarına gidiş ve okulu tanıma
2 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi
3 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi Ders planı hazırlama ve değerlendirme
4 Mikro-öğretim uygulamaları
5 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi; Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleri
6 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi; Ders planı hazırlama ve değerlendirme
7 Mikro-öğretim uygulamaları
8 Genel tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi; Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme ve uygulama
10 Mikro-öğretim uygulamaları
11 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi; Ölçme-değerlendirme yöntemleri
12 Mikro-öğretim uygulamaları
13 Uygulama okulundaki deneyimlerin değerlendirilmesi; Öğrenci çalışmalarını değerlendirme
14 Mikro-öğretim uygulamaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fakülte-Okul İş birliği, YÖK/Dünya Bankası, Ankara 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Mikro-öğretim, Gözlem, Tartışma, Soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı dersin öğrenme çıktıları kapsamında haftalık ders içeriğine göre belirlenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esra.bukova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 6 78
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 3 4 12
Sunum Hazırlama 2 16 32
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15
ÖK.253554444343
ÖK.3355
ÖK.455555
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.744444353