DERS ADI

: Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 3002 Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kavram yanılgısı ve hatayı, aralarındaki farkı açıklar.
2   Kavram yanılgılarının genel sebeplerinin ve genel çözüm önerilerinin farkında olur.
3   Konu alanının özelliklerine göre öğrenci zorluklarını ve bunların sebeplerini açıklar.
4   Konu alanının özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre öğrenci güçlüklerine çözüm önerileri getirir.
5   Öğrenci zorluklarını göz önünde bulundurarak dersini işler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavram yanılgısı nedir Kavram yanılgısı ve hata arasındaki farklar nelerdir
2 Kavram yanılgılarının epistemolojik, psikolojik ve pedagojik nedenleri ve bunlara yönelik genel anlamda çözüm önerileri
3 Üslü ve köklü sayılar konularında yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
4 Fonksiyonlar konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
5 Lise öğrencilerinin trigonometri konusunda yaşadığı öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
6 Olasılık ve istatistik öğrenme alanında karşılaşılan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
7 Matematiksel tümevarımda karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Lise öğrencilerinin limit ve süreklilik konularındaki yaşadığı öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
10 Türev konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
11 İntegral konusunun öğreniminde karşılaşılan öğrenme zorlukları ve çözüm önerileri
12 Temel geometrik kavramlar ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
13 Çokgenler ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
14 Uzay geometri ile ilgili yaşanan öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav veya final sınavları sunum hazırlama ve yapma biçiminde verilebilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.133
ÖK.233
ÖK.33533532
ÖK.43533532
ÖK.5453353