DERS ADI

: Field Elc. 5 (Matematik Öğrenme ve Öğretme Ortamları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 3005 Field Elc. 5 (Matematik Öğrenme ve Öğretme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematik öğretimi yapılabilecek ya da öğretimi destekleyecek okul içi ve okul dışı ortamları tanıtmak, bu tür ortamlardan yararlanmak için gerekli yöntem, teknik bilgilerini edindirmek ve bu tür ortamlara yönelik öğretim uygulamalarını tasarlama ve uygulanma becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul içi ve dışı matematik öğrenme alanındaki içerik temalarını ve mekanları/ ortamlarını tanır ve bilir.
2   Okul içi ve dışı ortamlarda matematik öğretimine yönelik gerekli yaklaşım, yöntem, teknik, planlama ve değerlendirme bilgisi kazanır.
3   Okul içi ve dışı ortamlarda matematik öğretimi uygulamalarını ve uygun öğrenme etkinliklerini planlar ve geliştirir.
4   Okul içi ve dışı ortamlarda matematik öğretimi uygulamalarını ve uygun öğrenme etkinliklerini uygular ve değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul içi öğrenme ortamlarına genel bakış ve özgün örneklerin incelenmesi
2 Okul içi öğrenme ortamlarına genel bakış ve özgün örneklerin incelenmesi
3 Okul içi öğrenme ortamlarına genel bakış ve özgün örneklerin incelenmesi
4 Okul içi öğrenme ortamlarına genel bakış ve özgün örneklerin incelenmesi
5 Okul içi öğrenme ortamlarına genel bakış ve özgün örneklerin incelenmesi
6 Okul içi öğrenme ortamlarında matematik uygulamaları (Materyal kullanımı, Sanat, Etnomatematik, Dijital ortamlar ve Matematik tarihi bağlamında)
7 Okul içi öğrenme ortamlarında matematik uygulamaları (Materyal kullanımı, Sanat, Etnomatematik, Dijital ortamlar ve Matematik tarihi bağlamında)
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Matematik öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları: Matematik müzeleri, bilim müzeleri, tematik/ gezici sergiler
10 Matematik müzeleri, bilim müzeleri, tematik/ gezici sergiler
11 Matematik müzeleri, bilim müzeleri, tematik/ gezici sergiler
12 Matematik müzeleri, bilim müzeleri, tematik/ gezici sergiler
13 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi (proje tabanlı öğrenme, ortam temelli öğrenme, multidisipliner öğrenme, vd)
14 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi (proje tabanlı öğrenme, ortam temelli öğrenme, multidisipliner öğrenme, vd)
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Barbeau and Taylor, (2009). Challenging mathematics in and beyond the classroom, Springer.
- Masingila, J. O., Davidenko, S., & Prus-Wisniowska, E. (1996). Mathematics learning and practice in and out of school: A framework for connecting these experiences. Educational Studies in Mathematics, 31, 175-200.
- Bonotto, C. (2005). How informal out-of-school mathematics can help students make sense of formal in-school mathematics: The case of multiplying by decimal numbers. Mathematical Thinking and Learning, 7, 313-344.
- Asher (2005). Etnomatematik, Matematik dünyasına çok kültürlü bir bakış, Okyanus Yayıncılık.
- Orton (2004), Learning Mathematics, Issues, Theory and Classroom Practice, 3rd Ed, Continuum.
- Common Core State Standarts for School Mathematics, (2010).
- MEB, Matematik Dersi Öğretim Programları (1-5. sınıflar), (6-8. sınıflar), (9-12. sınıflar), 2005, 2011, 2013, (1-4. Sınıflar, 5-8. Sınıflar, 9-12. sınıflar) 2018.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, grup çalışmaları, öğretim uygulamaları ve öğrenme etkinliklerini hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isikhan.ugurel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1112223122233
ÖK.21211311122
ÖK.31143132133142
ÖK.411321321322141