DERS ADI

: Alan Seç.4 (Matematik Eğitiminde İspat ve İspatlama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 2016 Alan Seç.4 (Matematik Eğitiminde İspat ve İspatlama) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İspatın matematik, matematik tarihi ve matematik felsefesi açısından sahip olduğu anlamları kavrar ve bu anlamsal çeşitliliği algılar.
2   Matematik eğitimi alanında ispat ve ispatlamaya yüklenen anlamları kavrar. Temel terminoloji altında farklı araştırma perspektiflerinden konuyla ilgili yorum ve düşünce geliştirir.
3   Öğretim programları ve (ulusal ve uluslararası) öğretimsel standartlar çerçevesinde ispatın ve ispatlamanın yerini ve önemini kavrar.
4   Farklı kademelerdeki öğrencilerin (örn 5-8., 9-12. sınıflar, lisans ve lisansüstü öğrencilerinin) ispata ve ispat yapamaya yönelik yaşadıkları sorunlar/ güçlükler hakkında bilgi edinir ve giderilmesine yönelik düşünce geliştirir.
5   Geleneksel ve alternatif ispat yapma yöntemlerini/ yaklaşımlarını/ araçlarını kavrar, örnekler ve değerlendirir.
6   Günümüz matematik eğitimi anlayışı kapsamında ispat öğretimine yönelik bir bakış oluşturur ve bu bakış altında öğretimsel uygulamalar geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bazı temel kavramlar ve aralarındaki ilişkiler - Önerme, aksiyom, postulat, teorem, ispat, genelleme, soyutlama, örnekleme, çürütme, doğrulama, aksiyomatik sistem, vb.
2 İspat Nedir Ne Değildir - Tarihi ve felsefi açıdan ispat ve ispatlamaya bakış
3 - Matematik ve matematik eğitiminde ispatın yeri ve önemi. - Matematik Dersleri Öğretim Programları ve uluslararası standartlar perspektifinden ispat ve ispatlamaya bakış.
4 - Bir ispat nasıl okunur Nasıl oluşturulur Uygulamalar
5 - Bir ispat nasıl okunur Nasıl oluşturulur Uygulamalar
6 İspat yapma yöntemleri ve uygulamalar-I
7 İspat yapma yöntemleri ve uygulamalar-II
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 İspat yapmada yaşanan zorlular, problemler ve nedenleri
10 İspat yapma yaklaşımları, kategorileri, şemaları (Proof Schemes)
11 İspat yapma yaklaşımları, kategorileri, şemaları
12 İspata ve ispatlamaya yönelik alternatif yaklaşımlar Görsel ispat
13 Çift sütun ispat
14 İspatlama sürecinde kavrama testlerinden yararlanma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar küçük gruplar (2 kişilik) içerisinde diğer değerlendirmeler ise bireysel olarak gerçekleştirilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1234523213121112112
ÖK.2343423212121122111
ÖK.3222515222121112111
ÖK.4333213553132213211
ÖK.5232313334242224112
ÖK.6244313554242125312