DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Dijital Teknolojiler- I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 4001 Matematik Eğitiminde Dijital Teknolojiler- I ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilişim teknolojileri ile ilgili temel kavramları ve derste kullanımının yeri ve önemini kavrar.
2   Matematik eğitiminde kullanılabilecek özel yazılımların derste nasıl kullanabileceğinin farkında olur.
3   Bilgisayar cebir sistemlerinin ve dinamik geometri yazılımlarının matematik eğitiminde kullanılmasına yönelik uygun öğretim materyali hazırlar.
4   Akıllı tahta ya da farklı varyasyonlarını matematik eğitiminde kullanır ve uygun öğretim materyali hazırlar.
5   İnternetteki her türlü ortamın matematik eğitiminde kullanır.
6   Bilişim teknolojileri ile ilgili tasarlanan bir dersi yürütür.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma Dersin İçeriğinin Gözden geçirilmesi GeoGebra Programının indirilmesi Edmodo Programının kullanılması Bir sonraki haftaya hazırlık
2 Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin Önemi GeoGebra Programına Giriş (Programın Tanıtılması- Arayüzü Tanıma- Menüdeki İşlemler) GeoGebra Etkinliklerinin Tasarlanması
3 GeoGebra Programındaki Menülerin Uygulamalarının Öğrenilmesi GeoGebra Etkinliklerinin Tasarlanması
4 GeoGebra Programındaki Menülerin Uygulamalarının Öğrenilmesi GeoGebra Etkinliklerinin Tasarlanması
5 GeoGebra Programındaki Menülerin Uygulamalarının Öğrenilmesi GeoGebra Etkinliklerinin Tasarlanması
6 GeoGebra Programındaki Menülerin Uygulamalarının Öğrenilmesi GeoGebra Etkinliklerinin Tasarlanması
7 GeoGebra Programındaki Menülerin Uygulamalarının Öğrenilmesi GeoGebra Etkinliklerinin Tasarlanması
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 GeoGebra Etkinliklerinin Tasarlanması Bireysel ve Grup Etkinlikleri Hakkında Tartışma
10 Bireysel Etkinliklerin Sunulması
11 Grup Etkinliklerinin Sunulması
12 The Geometer Sketchpad Programının Kullanılması ve Uygulamalar TinkerPlot Programının Kullanılması ve Uygulamalar
13 Cabri/Cabri 3D programının Kullanılması ve Uygulamalar İnteraktif Matematik Ortamları Grafik Hesap Makineleri Kullanılması ve Uygulanması Web-destekli Görsel Programlar Kullanılması ve Uygulanması
14 Ders Planlarının Sunumu
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma,Soru-Cevap, Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.13355
ÖK.23355
ÖK.33355
ÖK.43355
ÖK.53355
ÖK.63355