DERS ADI

: Alan Seç.2 (Matematik Öğretiminde Problem Çözme)Alan Seç.2 (

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 2011 Alan Seç.2 (Matematik Öğretiminde Problem Çözme)Alan Seç.2 ( SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. HANDAN BOYACIOĞLU EMİROĞLU

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematik eğitiminde problem çözme ve strateji geliştirmenin yeri ve önemini kavramalarını ve problem türlerini inceleyip, problem geliştirebilir duruma gelmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Problem bilgisi edinir.
2   Problem çözmenin matematik eğitimindeki yeri ve önemini kavrar.
3   Problem türlerini kavrar.
4   Problem çözme süreç ve stratejilerini alana uygular.
5   Problem geliştirme ve genişletme bilgisiyle yeni problemler sentezler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Problem ve problem çözme
2 Problem türleri
3 Problem çözme öğretiminin önemi
4 Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler
5 Matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi
6 Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri
7 Problem çözmenin değerlendirilmesi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi
10 Problem kurma sınıflamaları
11 Problem kurma stratejileri
12 Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması
13 Matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma
14 Problem kurmanın değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Polya, G. (1997). Nasıl Çözmeli . İstanbul:Sistem Yayıncılık
Baykul, Y. ve diğerleri (2010). Problem Çözme Stratejileri. Konya: Gençlik Kitabevi Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması, problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

handan.boyaci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.14
ÖK.2222
ÖK.33322
ÖK.45444
ÖK.53544